Omläggningsdag!

God kväll! Sen uppdatering, jag vet. Det beror på att jag har haft omläggning idag. Åkte till OP klockan 10.00 och innan dess så sov jag.
Allting gick bra på operation vad jag vet och det är ju skönt :) Lindningen vart också helt okej.

Innan jag åkte till OP så skulle jag på toa. Jag grät och var ledsen över att det gjorde ont och kändes så obehagligt. Jag trodde det skulle börja blöda. Och sköterskan ba "nej då. Det har gått så bra innan så"

Ska visa vår lilla konverastion:
Jag: Vadå bra? Det har ju blödit förut då jag gick på toa!
Hon: Närdå? Där borta? Och pekar mot andra avdelningens håll.
Jag: Nej här för nån dag sen.
Hon: Men då kan inte jag ha haft dig?
Jag: Jo det var nåndag sen, du hade mig och det var nån från rersuch enheten som var här och hjälpte mig då.
Hon: jaha.. Men det har hon inte sagt något till mig om! Då förstår jag din rädsla vännen.

Och sköterskan och jag blev lite sura. Hon från dendär enheten hade inte sagt nånting om min blödning till något och blöder jag en minsta lilla från stumpen så ska den sköterska som ha mig veta om det vilket jag trodde hon skulle säga till min sjuksköterska jag hade då. Det MÅSTE berättas direkt typ! Men men...
Hoppas bara det inte börjar blöda som det gjorde i tisdags. Hoppas alltså att han har gjort det "tätare" eller vad man nu ska säga.
Efter omläggningen hade jag inte så jätte ont vilket känns super. Då kunde man lixom slappna av mer och sen sova.
Fast jag vaknade sen och hade skit ont i rumpan och svans kotan. Jag har ju luftmadrass och det visade sig att sköterskan inte satt på pumpen som håller igång madrassen så däa låg jag med världens träsmak i baken. Ajaj! Hehe!

Det var typ min dag hittills.

Kommentarer
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

sv: okej :D

haft en bra dag? (:



Kram

/Lisa Lans

2009-10-01 @ 19:32:04
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0