Omläggningsdag

Blir väldigt sena inlägg då det är omläggningsdagar då man är så trött. Piggnade tll för ca 1 timme sen.
Jag hade som sagt tid kavrt i 8 på morgonen. Fick sms av mamma att bilen krånglade så hon fick ta moppen och skulle bli sen och kommer till uppvaket istället.. Mamma då <3 Gulligt av henne med tanke på att det är 15-20 minuters bilfärd från oss till lassarettet, tänk då hur länge det tar med moppen? Då man måste ta lite omvägar eftersom man inte kör på vägarna. Oj oj.

Förövrigt gick min omläggning bra. Trodde jag skulle få blod för jag hade Hb 84 (HB=Blodvärdes grej) igår och har jag under 80 så får jag blod. Och eftersom man alltid förlorar lite blod genom blödning på såren, därför trodde jag att jag skulle få blod. Men det blir väl tills nästa gång om inte mitt blodvärde höjs "automatiskt" vilket vore otroligt.

Efter omläggningen så vart det uppvaket som vanligt. Vaknade ganska tidigt där tycker jag. Känner att jag har ont och får smärtstillande via min port-a-cath.
Sen typ somnar man om igen.
Sen när man har legat där på uppvaket i någon/några timmar (om man mår hyffsat bra) så blir man flyttad till avdelningen. Fortsatte sova där. Mamma satt vi datan så länge :)
Senare åkte hon för att jag skulle kunna få sova ifred. Skönt och få sova ut då man har vart på narkos.
Hon skulle komma tillbaka senare.
USch jag är så godissugen!! :O Måste fråga mamma om hon har eller kan ta med mig. Det är ett så stort sug efter godis just nu att man nästan blir deprimerad xD HAr ni känt så nångång? Det är ju nästan hemskt ju!

Ser även att jag fått upp filmer och lite gips figurer från lekterapin så det blir nog och se på film ikväll.
Fick upp: 
Bortspolad
Wallance & Gromit - VArulvskaninens förbanelse
Madagaskar 2
Förtrollad
Sen är det något fortsatt äventyr från filmen" kung fu panda" som heter Secrets of the Furious five. (om jag förstod det rätt)

Nu ska jag fråga efter lite te och kolla vidare runt på datan och läsa andras bloggar.
Skulle vilja ha tid till att blogga oftare men vet inte om jag hinner och alltid hände det ju inte mkt här så jag vet inte hur man ska göra med det?

aja. Hoppas er dag har vart bra!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas det blir bättre för dig med

2009-07-23 @ 22:38:25
URL: http://minnahokka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0