Flickan som lekte med elden

Tänkte berätta om filmen Flickan som lekte med elden som jag såg igår med Sanna och berätta vad jag tyckte om filmen.

Handling:

Lisbeth Salander återkommer till Sverige efter en längre tids vistelse utomlands. Hon dras in i en mördarjakt där hon själv är villebråd. Lisbeth bestämmer sig för att göra upp med det förgångna en gång för alla. Hon ska straffa dem som förtjänar att straffas.
Samtidigt har Mikael Blomkvist på Millennium fått korn på hett nyhetsstoff. Journalisten Dag Svensson och hans sambo Mia Bergman kan visa avslöjande fakta om en omfattande sexhandel mellan Östeuropa och Sverige. Många av de personer som utpekas i traffickinghärvan har högt uppsatta positioner i samhället.

Vad jag tycker:

Det var en mycket bra film som jag verkligen rekomenderar för er som har sett första filmen och tyckt om den. Jag tycker andra filmen var bättre än första till och med. Den är lite äckligare tycker jag och jag rekomenderar inte yngra människor eller känsliga att se den. Den är i och för sig från 15 år dessutom.

Den får betyg 4 av 5 :)



Kommentarer
Postat av: ems

jag och p tycker den va sämre än första

2009-12-06 @ 19:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0