förlåt

Förlåt alla att jag skriver så sent. Men jag har inte mått alls bra idag. Snarare jätte dåligt. Fick komma til operation ca halv 10.
Omläggnignen gick väl bra eftersom dom inte har sagt något annat. Men det var inte stig som la om för tydligen hade han semester enligt mamma. Igen? Uhm?  Aja,,, Tråkigt att han är borta igen

Men ialla fall. Väl uppe på uppvaket så hade jag verkligen jätte ont. Adam som la om lindade stumpen jätte hårt. Jag fick en massa lugnande och smärtstillande men inget hjälpte. Jag hade så ont att jag typ skrek och grät så mycket. Sen kommer adam och lidar om en gång men det gjorde lika ont för det.
Så det vart samma grej igen. Skrika och gråta vred och vände på mig. Vet ingentligen inte varför man gör det men jag har jätte svårt och vara tyst och inte kunna få gråta då jag har så ont.

Efter ett tag kom kirurgen skalman som jag kallar han och lindade upp ännu mer. Då saåg jag att det hade blödit lite vid sidan om. Kanske därför det var så hårt lindat?
Blev lite sur på Skalman som nästan rullade på lindan, och inte drog åt så mycket. Han ba: nej det behövs inte.
Öh?
Sen fråga jag om det kan börja blöda och han svarade att det troligtvis inte skulle göra det. Det är bara och hoppas på det för det han lindade vart lite löst men jag hade även lindor kvar på stumpen (längst in från adams linding)
OCh efter att allt var färdiglindat så fick jag skit ont. Men inte alls lika ont som innan och det va ju skönt.
(Vilket störande moment jag måste ha vart för dom andra på uppvaket) (a)

När jag kom till avdelningen så fortsatte edt att göra ont, jag var inte lika högljudd men grät och nästan hypervetilerade. Och mamma är bredvid och säger: andas, andas och försök hitta ett någorlunda bra läge där det kan kännas bättre!
Men det är inte så himla lätt. La mig på sidan att jag nästan var ur sängen men det var skönast..Fick morfin intreavenöst också för att få bort smärtan.
Den försvann inte direkt och mamma åkte till jobbet. Hon börjar föressten att jobba iag.
Strax efter det så måste jag ha somnat för jag vaknade nu på kvällen men har dock vart vaken ett tag nu.

Det var typ min dag. Och inte alls var det kul! Usch!!
Nu ska jag käka lite godis om det finns nå gott i påsen och dricka sockerdricka. HAr inte alls lika ont längre. Synd bara med lindorna. Dom verkar leva sitt egna liv genom att röra och greja på sig..

Tack föresten för www.saniro.com (en sida med en massa hello kitty grejer) som någon tipsade om. Visste inte alls om att det fanns! :D

Kommentarer
Postat av: muffins

varsågod :D va skönt att du mår lite bättre nu, hoppas du får en bättre dag i morgon :)

2009-08-03 @ 20:53:02
Postat av: rockmatte

åh, jobbig sjukdom det där, långa kramar från en själavådare "torkar tårarna försiktigt"



2009-08-03 @ 21:17:09
URL: http://www.devilofuppsala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0