Porten bytt

Idag blev min port-a-cath bytt precis som den skulle.
Bytet gick bra, men jag har så fruktansvärt ont efter. 

Omplåstrad.

Det känns som en elefant har använt mig som en mänsklig studsmatta. Och att lyfta på huvudet - Ja jösses säger jag bara! 
Det går knappt. Ska jag ändra läge i sängen så även huvet måste flyttas så "drar" jag det på rätt plats. Haha!
Det helt galet vilken ömhet som blir till efteråt..

Inte nog med att jag har problem med denna smärta efter bytet. Mitt friska ben har börjat strula. Min fot är svullen/spänd och jag är röd från ankeln och upp till knät ungefär. Framförallt runt ankeln och fotleden. Och det ömmar när man trycker där.
Vet inte vad det är. Läkaren har kollat på benet. Och beslutat att jag ska vara kvar här till imorgon iallafall, och ha en fotpump på. Ser det likadant ut imorgon görs troligen ett ultraljud på benet.

Fotpumpen.

Den pumpar verkligen konstigt. Jag tänkte mig något som pumpar ungefär i takt som ett hjärta. 
Men nej, denna är stilla i cirka 10 sekunder, pumpar en gång skit hårt, stilla i cirka 10 sekunder. Osv.. 
Nästan så hela benet hoppar till när den pumpar. Haha! 
Jätte konstig apparat, men den skulle tydligen fungera så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0