Höstmarknad!

Som rubriken lyder så var jag iväg på höstmarknad idag. 
Vaknade till vid 08:00 snåret och bokade taxi på en gång. Sedan somnade jag om till 11:00 då assistenten kom för dagen. Berättade att en taxi var bokad runt 15:00, så vi käkade frukost och gjorde oss klara för att åka iväg. 
Väl på plats mötte jag upp Johanna som skulle gå med oss. Vi gick först ett varv för att kika på dem stånd som fanns. Där efter gick vi för att käka. Jag tog kycklingspett med jordnötssås. 


Vanligtvis är den jätte god, Men blev väldigt besviken i år på den. Den var riktigt stark så fick bara i mig ett spett och ungefär halva riset + grönsakerna. Dem har gjort rätten betydligt starkare denna gång och det var lite synd. 
Därefter vi hade ätit sa assistenten och jag hejdå till Johanna som skulle gå med två andra i väntan på sin mamma. Jag och assistenten skulle springa och handla det vi ville ha innan vi skulle åka hem vid 18:00 tiden. 
Mitt köp från marknaden blev massor med svamp (kantareller), rökt kött (2st olika sorter) och en jätte mjuk munktröja i panda utseende. Den är jätte fluffig och har t.om öron och ögon. Såå söt!





Är riktigt nöjd över mina köp. Vi hade även relativt god tur över vädret. När det var ca 20 min kvar innan vi skulle åka kom det en liten skur och sedan duggade det. Taxin var dessutom 5 minuter tidig så vi slapp undan det dåliga vädret ganska så bra.

Nu är klockan snart halv tolv och jag har gjort kvällsmacka med svamp på. Som jag äter. Assistenten slutade sitt pass vid elva. 
Imorgon ska jag nog prova knåpa ihop en soppa på svamp, om jag fortfarande är sugen. Får se om man lyckas! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0