Vårmarknad i regnet!

Idag på eftermiddagen beslutade mamma och jag för att gå på marknaden här i Västerås.
Eller ja, jag ville dit. Hon har inte så mycket val än att hänga på eftersom hon jobbar för mig idag. Hehe! 

Har ett stort paraply jag använde sommskydd för regnet, så satte mammas sambo en påse på min fot som blev lite utanför paraplyet.


Det var smart!
Till både min och mammas besvikelse så hade dem flesta plockat ner sina stånd när vi kom.
Lite tråkigt men samtidigt så förstår man ju för vädret var ju inte skoj.
Dock så har jag varit förut på marknad där regnet verkligen öst ner och åskan varit ovanför men då plockade dem inte ner stånden.
Jag hittade iallafall godiskola. Fick ta en större påse (50kr) att fylla kolor i för samma summa som en liten påse (30kr) så det var jätte snällt!
Blev en hel del och det är ju gott!
Hann även med att köpa korv, när jag kom till det ståndet så höll dem på att plocka undan.. 4st korvar för 100kr. En kostade 40kr.
Dock ser jag nu när jag kom hem att jag fick två vildsvin istället för två av älgen. 
Och vildsvinskorven är super stark, vette tusan om jag blir så pepp på att äta den andra korven?
Det återstår att se, det är ju tur att den håller juni och juli månad oöppnad i kylskåp utan att bli dålig.

Mamma, jag och Rasmus hann även med att köpa langos som vi käkade upp i ett stånd som var helt tomt på säljare och folk. 
Sedan drog jag och Rasmus varsitt snöre efter ett gosedjur. 
19:45 skiljdes jag och mamma pt mitt i marknaden. Jag skulle dit taxin skulle komma och mamma skulle till sin bil. 
Tack och lov var min taxi tidig så slapp vänta så länge.
Nu är jag hemma. Trött men ändå skönt att komma iväg trots besvikelsen över att dem flesta plockat undan för idag. 
Är även jätte trött för att natten blev sömnlös till idag.
Har haft fruktansvärt ont i benet. 
Min sömn blev mellan 10:00-13:00 idag på förmiddagen. 
Hoppas verkligen det blir bättre sömn inatt. 

Nallen jag fick då jag drog snöre.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0