Min lördag som blev annorlunda än vad jag planerat

Dagen startade klockan 11:00 av att assistenten kom. Käkade frukost som vi gjorde iordning och hon hade även med sin frukost. 
Sedan efter frukosten så fixade jag till mig snabbt och väntan och tro på att en vän skulle komma på besök. 
Men fick sms om att hon inte mådde bra och då frågade jag och hon ville komma en annan dag vilket hon ville. Det är jätte tråkigt såklart men det viktigaste är att hon får vila upp sig så hon mår bättre. 

Jag och assistenten funderade på vad vi skulle göra istället.
Eftersom det var så fint väder ute och jag hade ett paket på ombudet i Dingtuna pizzeria (schenker) så bestämde vi oss för att ta en promenad dit.
Assistenten fick låna en cykel så vi satte på henne Spotifly och lyssnade på musik. Super mysigt blev den rundan!


Väl framme i pizzerian köpte vi glass som vi käkade på plats och så hämtade jag ut paketet.
Sedan begav vi oss tillbaka hem dem kilometrarna. Vi stannade även till vid Dingtuna fotbollsplanar där det var fotbollsmatch. Assistentens bror spelade så vi stannade och tittade lite på avstånd. Men matchen avslutades sedan och vi fortsatte hemåt.

Vad är syftet med dessa skor just på den platsen kan man undra?
Kan tillägga att skorna hänger precis utanför ett torp som en småbarnsfamilj har. Hoppas dem symboliserar bröllop, men kan väl även symbolisera mer otäcka saker?

Hemma mötte jag och assistenten på mamma och bror som varit hos grannen så vi gick med dem tillbaka hem. 
Jag valde att stanna kvar på gården för vädret var så fint. 
Hade bror som sällskapade med oss.


Sallad gjordes till middag som vi käkade ute. I vår sallad hade vi bacon, rostbiff, olika grönsaker och pasta (gucchini?)
Tro de eller ej men rostbiff och bacon är jätte gott ihop! 


Vi passade även på att ha ett minimöte då mamma var med. 
Alltså mamma, andra assistenten och så jag.
Strax innan 19:00 kände jag att det började bli kyligare så jag valde att gå in. Hade även lite att göra under kvällen innan assistenten slutar.
Skrev assistansomkostnadskvitton, spolade katetern, lindade även stumpen för det hade kommit lite blodpricksr genom lindan så tänkte att det var lika bra att linda tryck.
Vi hann även med stretcha på mitt krokiga ben samt lite massage. Nu har assistenten slutat och jag ser på Orphan. Ska nog måla lite i min målarbok jag b.la hämtade ut idag. 
Så fin med massa katter!! 


Haft en fin dag trots att den blev annorlunda än vad jag egentligen tänkt mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0