Tankar ang massage

Har precis fått massage av mamma i hela framsidan av kroppen i ungefär 45-50 minuter.
Jätte skönt var det och mamma är verkligen duktig på att massera! 

Har just nu svår värk i min benstump, så därför kändes det extra bra att få fokusera på massagen än värken. Många gånger när jag får massage då jag har extremt ont, så "växer" sig massagen starkare än smärtan. Det är precis som smärtan sänks och lägger sig lite undangömd i kroppen. 
Och det är verkligen skönt att kunna fokusera på massagen en stund. 
Jag är glad att jag kan få massage så ofta som jag kan.

Det är något jag önskar att alla med svår värk kunde få!
Nu till min tanke: Hur häftigt vore det inte om man kunde prova att ta in mer massage beredskap till exempel sjukhusen till patienter som har ont?Tänk om det faktsikt skulle gå att minska smärtstillande till patienterna? 




Kommentarer
Postat av: Usk

Hej!
Tycker ditt inlägg om massage inom vården är jätte bra. Arbetar själv inom hemvård och använder mig utav taktila massagen hos dem med smärtor dels för att ge närhet samt att kunna få de att fokusera på något annat än smärtan. Även om det är svårt, kan en liten stund avkoppling ge så mycket!

2015-03-23 @ 20:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0