Parken Zoo (bildbomb)

Idag bestämde mamma, bror och jag för att åka till Eskilstuna och Parken Zoo.
Bokade taxi direkt på morgonen och fick en bil till 14:45. 
Och så gick vi runt där till ca 18:45. Det var jätte mysigt, även om det var varmt och många djur sov.
Har inte varit på zoo på flera år.

Här kommer lite bilder, tagna med mobilen. 


Mumsar på en matbit den precis fått innan vi kom. 



Sköna apor! Haha! 




En annan ras på apa på repet.













Sjukt söt varelse! 


Leopard, dålig bild men den ligger på huset.




Vårdaren matar någon sort lemur och pratar om dem. Tror dem kallar matstunderna för Träffpunkt?





Lilla zoo!









Surikaterna var så många!! Alla är inte med i bild.




Sandkatt som sover under all bråte.


Dålig bild. Men tigrarna låg i vindskyddet och på vindskyddet. Var en bit ifrån och svårt att ta kort på. 


Bror kör bil! 


Min biljett! 

Nu är jag hemma. Kom hem för lite mer än en timme sedan. Rätt trött, men mår annars fint, och som jag nämnde tidigare så har jag haft det mysigt så det är värt den här tröttheten. 
Nu ska jag ta lite mediciner. Sedan blir det att göra middag, och massage till Irene Huss klockan 21:00. 

Förhoppningsvis kanske man kan somna relativt tidigt inatt? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0