Min dag + mitt köp!

Dagen startade klockan 10:00 idag istället för klockan 11:00 som jag egentligen har start av assistans på onsdagar. 
Men idag hade jag träff med Carro som jag skrev lite tidigare ett snabbt inlägg om. 
Fixade mig iordning och käkade nudlar till frukost. Sedan tog jag mig ut. Tänkte att det skulle ta tid idag med tanke på att det snöade men det gick jätte bra. Kom ut 10min innan taxins bokningstid så jag fick stå tillsammans ute i snön med assistenten och vänta.
När taxin kom 13:20 så åkte jag iväg och min assistent gick på delad tur. Egentligen har hon 15:00 - 18:00 delad tur men det flick bli på detta vis eftersom jag ville iväg och det gick ju bra det. 

Nere på stan började jag med att gå in på Apoteket och köpa handskar till assistenterna, samt alvedon till mig. Fixade det medan jag väntade på Carro. 
Hon kom strax efter, så vi gick in på H&M för att kolla på smink. Jag köpte:
• En ögonskuggspenna (som jag tänkt ha som bas till många av mina vanliga färger för att förhoppningsvis stärka färgen på ögonskuggan)
• Ny foundation från Maybelline New York.


Där efter gick vi vidare in till Kvarteret Igor som är ett shoppinggalleria där Carro ville in till Cubus.
Kikade också runt och hittade ett par svarta byxor, som jag köpte. 


Jag har så ont om byxor. Speciellt långbyxor så dem kände jag att jag måste ha. Det är jätte svårt att hitta ett par som passar. För jag behöver stretchiga byxor i gärna harems modell. 
Så jag blev jätte glad!
Därefter gick vi till Vivaldi som är en restaurang samt fika ställe. Vi köpte varsin Ciabatta. Tror jag visade den då men jag visar igen. Till det en Snapple!


Har varken provat Ciabatta eller Snapple förut men det var jätte gott. Läskigt gott faktiskt! 
Och jag älskar att äta på Vivaldi här i Västerås. Har visserligen bara ätit 3gånger men är lika nöjd över maten varenda gång. Fantastiskt gott! 
Där satt vi alltså och prata lite skit och åt våra smörgåsar.
Efter att vi ätit upp gick vi vidare snabbt in på Harmoniq som ligger granne med Vivaldi. Men vi hittade inget. Sedan gick vi vidare till Gina Tricot där jag hittade en T-shirt.


Jag gillar denna modell på T-shirtarna så därför ville jag ha. Jag har även en i marinblått som jag tycker om, men något annorlunda tryck. 
Efter Gina Tricot gick vi vidare till shopping gallerian Punkt där jag hittade lite inne på New Yorker och Baresso. 

• Linne från New Yorker 

• Tröja från New Yorker (tröjan är ju passande till folket ute i samhället)


• Borstar från Real Tecniques köpta på Baresso.


Så det var mitt köp idag. Hade julklappspengar kvar som jag handlade för. Är jätte nöjd över mina köp!
Klockan 17:45 åkte taxin från stan. Kom hem och assistenten väntade hemma på mig. 
Var lite kruxigt att komma in pga snön. Det är så svårt att röra sig i rullstol med snön. Mamma kom även ut och ville hjälpa till. 
Men jag kom verkligen inte upp och in i huset. Ramperna ville bara flytta sig. Så jag kom på briljanta idén att assistenten står på rampen längst upp med foten i vardera ramp. Så kör jag försiktigt och mamma puttar på vid behov. Då gick det! 
Så nu är jag inne och har precis packat upp mitt köp. Ska nu spola katetern och sedan blir det lige stretching och massage. 
Haft en mycket fin dag trots snöandet, och kruxet med att komma in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0