Hallstahammar med Johanna igår!

Idag klockan 14:20 åkte jag och min assistent till Hallstahammar för att träffa min vän Johanna. 
Åkte mot samhället/centrum med taxin och blev avsläppta där. För vi bestämde att Johanna skulle komma dit och möta oss där.
Vi började med att bestämma vart vi skulle käka någonstans. Tillslut valde vi att gå in på Hallsta Café & Bar för att se vad dem har för något i matväg. 
Vi bestämde oss sedan att där skulle vi käka, men vi var inte riktigt hungriga än så vi gick till ICA för att handla lite smått och gott vi vill ha hemma sedan. Efter handlingen på ICA så gick vi tillbaka dit till Cafét och Baren. 
Vi alla beställde en varsin nachotallrik att äta. Ingen av oss har provat den, så det skulle bli spännande att se hur maten var och hur mycket man får för pengarna. 
Till maten tog jag ett glas isté och så gick vi ut och satte oss på deras uteservering för att vänta på maten. När den kom utbrast vi alla ett "Oj!" För det var enormt mycket mat på tallriken. 

Bara att hugga in! 

Men det var otroligt gott och fräsch mat tyckte jag. Var lite rädd att man skulle få lite mat för pengarna. 
Ni ser glaset på bordet med mitt isté? Det glaset kostade 20kr och är likadant isté man köper i mataffären för typ 8kr i pulver och blandar i vanligt vatten.. Haha! Jaja, blev iallafall glatt överraskad av maten och jag provar gärna fler rätter där för det fanns lite mer jag gärna provar. 
Efter maten tog vi en varsin fika. Eller jag tog smoothie och dem andra godbit och glass. 


Strax efter fem begav vi oss mot Johanna. Eftersom det bara var 30minuter kvar innan taxin skulle komma så beslutade vi oss för att sitta ute i solen och prata. Var riktigt fin kvällssol tycker jag. Träffade även på Johannas kompisar/grannar som är mycket trevliga att prata med. Så hon stannade även ute en stund med oss i väntan på taxin.
Klockan sex kom taxin och vi åkte från Hallstahammar för denna gång.

Hemma har jag bara gjort tråkgöra som spolat kateter, stretchat benet osv. Sånt som måste göras. Men skönt när det är gjort och över! 
Vi blev klara 15 minuter innan assistenten slutade så släppte hem henne lite tidigare. 
Nu ska jag försöka sova. Klockan har passerat 00:00 för länge sedan och är alltså söndag. Klockan 10:00 kommer assistenten igen så bör ju sova lite. 

Natti natt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0