18:e September - Min dag!

Min dag startade redan idag klockan 07:30 av att mobilen plingade. Det var bara att ta ut öronpropparna och försöka vakna till. 
Jag behövde gå upp extra tidigt idag för jag hade tid att passa på sjukhuset 11:15. Eller ja, tandvården vid sjukhuset skulle jag till. Skickade ett sms till mamma och frågade om hon var vaken. (det blev hennes pass idag för det gick inte med den andra assistenten så tidigt idag så hon sa nej) Fick ett svar att hon var vaken och skulle klä på sig och sedan komma till mig. 
Jag brukar skicka sms eller ringa mamma om jag vill något. Det är ju så att är hon ute eller i någon annan ände av huset så kanske hon inte hör om jag ropar. Därför har det fungerat bra då jag smsar eller ringer henne på hennes mobil. 
Vi började med att spola min kateter. Därefter tog vi och fixade stumpen med på en gång. Min bror låg fortafarande och sov då mamma och jag höll på. Så där kunde vi passa på. 
Sedan hörde man lite skratt och prat, det visade sig att han hade vaknat.  Jag fixade mig genom att borsta tänderna och håret. Sminka mig hoppade jag över. Kände: "Äh fan, orkar inte det idag!"
 
Klockan 09:30 kom taxin och jag åkte till sjukhuset. När jag kom fram så tog man prover ganska dirakt, sedan var det bara att vänta på att klockan skulle bli såpass att man kunde ta sig iväg dit. Klockan 11:15 hade jag som sagt min tid och jag fick komma in strax efter. 
Idag skulle mina visdomständer röntgas. Kvinnan som jobbar där tog fram dem minsta röngenplattorna. När jag öppnade mönnen och människan skulle stoppa in dem utbrast hon: "Oj! Vad långt bak dem sitter!" 
Efter en del lirkande i munnen så fick hon dem på plats och sa att jag skulle bita ihp. Givetvis så tog dem emot överallt så att stänga munnen gick ju inget vidare. Och det måste man ju för att bilderna ska bli bra. 
Kvinnan berättade att dem på Käkkirurgin ska skicka remiss till CT röngen på sjukhuset, så dem får hjälpa få en bra bild. Men det är så synd att det ska krångla så! 
Jag var ju klar efter bara några få minuter på tandvården så jag tänkte att jag kan gå till Skiljebo och shoppa lite på ICA. Behöver ju dels få i mig något. För jag hade inte käkat någon frukost då. Det blev lite soppa med hem, winerbröd, pucko. Jag gick även en sväng till kiosken sedan efter ICA och handlade även där.
Min lunch bestod av: 
 
 
Det var jätte gott faktsikt! När jag hade käkat lunchen så gick jag till Apoteket. Skulle se om det fanns recept på min insomningstablett. Men det gjorde det inte såklart. Men jag köpte istället nässpray och B12 tugummin. Dem är supergoda! 
Jag hade lite tid över sedan innan matlagningsgruppen. Så jag gick till Lekterapin och hälsade på, Har själv inte varit där på evigheter så jag tänkte att jag kan ju heja på dem. 
Kvinnan jag träffade mycket förut var inte där, för hon var ledig men jag fick träffa på den nyaste som kom in. Hon visade mig runt och pratade lite. Det var super trevligt! 
 
Klockan 15:00 var jag på Habiliteringen för matlagningsgruppen. Dem andra var redan där när jag kom. Där pratade vi om mellanmål idag. 
Vi gick även till affären där vi köpte en massa frukter med oss som vi tänkte prova på och se vad vi tyckte. Det var allt fram Mango, grapefrukt, Nektarin, Passionsfrukt os.v.. Jag är så dålig på att testa nytt så det var jätte kul! Mycket var även gott! 
Det var även en fotograf där från Landstinget. Dem ska göra nya broshyrer från Habiliteringen och behövde nya bilder. Så dem tog massor. Det ska bli kul att se om man kommer med på broshyren sedan. 
Efter matlagninsgruppen har det inte hänt så mycket mer. Har bara duschat och ligger nu i sängen. Jag är så trött just nu! Men det blir väl så när man inte sov så mycket inatt och sedan upp så tidigt. Jag är ju inte van med det.  Men det är ändå skönt att veta att man faktsikt fixar mer än vad man tror! 
Jag har även fått reda på mitt HB. Det låg på 87 så ingen blod idag vilket är skönt. Det enda som har krånglat idag är att det är så blött och så har jag ont emellanåt. Men det har gått rätt hyfast idag ändå! Och jag har trots lite krångel haft en ganska fin dag,
 
Nu ska jag avrunda. Jag har precis fått kvällsfika och nu har Idol börjat. Två av mina favoriter sjunger ikväll faktiskt. Philip och Josefin gillar jag. 
Därefter blir det att se Big brother live på webben. Dem har ju livsändning på torsdagarna nu vilket är så synd,. 
 
Resten av kvällen ska jag bara ta det lungt i sängen. Som sagt, jag är så galet trött! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0