25:e Oktober - Min dag!

Min dag smygstartade redan klockan 07:40 av att jag ringde samtrafik för att boka taxi. Eller ja, rättare sagt färdtjänst.
Kommer fram till beställningscentralen och hinner säga: "Hej! Jag skulle vilja beställa en buss" sedan hör jag "duh duh duh" och samtalet avbröts.
Ringde upp igen vilket var lite pinsamt. Och försöker beställa en till senare. Får då höra att jag ska återkomma efter klockan 08:00 då ordinarie personal jobbar. 
Fattade inte varför men tackade och la på och ringde sedan upp igen strax efter.
Pinsamt var det igen då kvinnan på beställningscentralen skulle säga vilka tider som fanns. På grund av den dåliga teckningen fick jag höra: "det finns en tid tretton och femti...." 
Så jag sa: "Va sa du?"
Hon sa om igen men hörde inte det sista igen just på grund av dåliga teckningen.
Så jag fick säga: "Ursäkta, kan du ta om det?" Till sist hörde jag och fick mina tider. Men det var grymt pinsamt! Haha!
Där efter slumrade jag till efter en stund igen.

Assistenten kom till min klockan 11:00. Smygstartade lite med att kolla min Hay Day. 
Spolade sedan katetern som vi gör varje morgon. Och där efter käkade jag frukost som bestod av smörgås, en kopp te och lite bacon. 
Det var riktigt gott! 
Där efter fixade jag iordning mig genom att borsta hår och tänder, samt sminka mig lite lätt. Därefter tog jag mig ut. 

Väl nere på stan mötte jag och assistenten på Carro och hennes assistent. Vi började att ta ut pengar, sedan begav vi oss mot Växhuset där det var pysselmässa idag.
Blev lite fundersam på hur man skulle ta sig in. Stod en kvinna och rökte utanför som jobbade där, som vi frågade. Hon pekade på rampen som stod vid trappen och sa att den finns, om det inte är någon sidodörr öppen.
Jag tänkte: "Nej nej, aldrig jag tar den rampen!" För den var verkligen brant. Och med blöta däck på rullstolen skulle jag aldrig komma upp. Skulle nog snarare ha ihjäl mig och assistenterna. Nej usch!
Carro assistent gick in och började kolla sig omkring och kom ut via en annan dörr. 
Så vi tog oss in, det vore ju konstigt annars! Växhuset som är ett ganska "känt" hus i Västerås. 
Vi tog oss in på mässan. Gick genom den ganska fort för det var inte alls stort. Trodde det skulle vara större då, pyssel blir mer och mer vanligare att hålla på med. 
Sedan tog vi oss till shoppingcentret Punkt där Carro och hennes assistent skulle heja på assistentens son. 
Det gjorde mig absolut ingenting för då kunde jag svänga in i två av mina favoritbutiker där. Bla salong Baresso där jag köpte handsprit i märket Bath and Bodyworks


Dem luktar så gott! Därefter gick vi mot utgången. Carro och hennes assistent köpte varmt att dricka på Espresso house och jag och min assistent sprang in på New Yorker där jag köpte en t-shirt jag har spanat på. 
Detta trycket är på den. Så söt!


Sedan gick vi in på H&M för jag ville köpa fingervantar. Där har jag kollat på ett par som jag vill ha. Så dem fick det bli. 
Det börjar nämligen bli så kallt om fingrarna när man kör rullstol ute så ville ha vantar.
Dem jag köpte var i 2-pack. Ett par utan rosett och ett par med rosett. Så söta!



Så det blev mitt köp i shoppingaffärerna. Vi mötte även på Carro vän och vännens assistent. Dem hängde på till Kolgrillsbaren där vi skulle käka. 
Det måste ha sett kul ut när vi tog oss dit. Vi måste ha sett ut som ett rullstolskarneval. Carro och hennes assistent gick först, Carros vän och vännens assistent efter och jag och min assistent sist för det mesta. Haha! 

Väl framme på kolgrillsbaren köpte jag Souvlaki som är spett. Jag köpte i fläskfilé men var bara det att jag fick min assistents mat som var fläskfilé och en kycklingfilé spett. Kycklingen är sådär tycker jag men det går. 
Till det var det klyftpotatis, Tsatziki, bröd och grillade grönsaker. 
Det var så fint upplagt och stället var jätte fint. Tog ingen kort där tyvärr, vilket jag ångrar. Men men..
Jag som dessutom vanligtvis inte gillar stekta, grillade grönsaker annars, men det man fick till maten där, var såå gott! 
Vi käkade i lugn och ro samt pratade. Sedan betalde vi för oss och gick ut. Jag och assistenten gick in till Ica för att handla hem lite nödvändigheter. Dem andra gick på andra äventyr! Hehe!

Klockan 18:40 kom taxin och vi åkte hem. Den var lite sen och jag blev fundersam på om det var nå strul eftersom mottagningen/teckningen var så dålig då jag ringde imorse. 
Men den kom tack och lov. Det var dessutom samma chaufför som tog oss dit.
När vi kom hem packade vi upp mina saker. Sedan redovisade vi lite kvitton till bolaget och startade med massage och stretching till Så mycket bättre som gick  klockan 20:00 på kanal4.
Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Klockan har gått fort hela dagen tycker jag!
Har haft en fin och trevlig dag och är ganska trött i kroppen. Ska nog strax sova! 
God natt med er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0