20:e Oktober - Ett tag sedan nu..

Det var några dagar jag skrev nu. Jag har inte mått så bra i helgen. Det började redan natten till lördag, av att jag hade fruktansvärt ont i stumpen. Då var det sådan värk som jag ofta får vid feber men det var lite strakare än normalt. 
Det resluterade med att jag var vaken större delen av den natten. Framåt morgonkvisten til lördag så tog jag tempen för första gången denna helg. Då visade det 38 grader exakt. Det är väldigt mycket för att vara jag på morgonen och där fick jag dessutom svar troligen på varför jag hade så ont. 
Hela helgen har varit lite jobbig med andra ord. Febern har pendlat väldigt och så har jag haft väldigt ont större delen av helgen. Har fått tagit extra smärtstillande i högsta dos och så ofta som jag får ta.. Eftersom jag inte har sovit så jätte bra om nätterna nu i helgen så har jag varit ganska trött också.. 
 
Hur är det idag då kanske ni undrar? Feber tror jag tyvärr att jag håller på att få just nu. Känner mig lite smått tung i huvudet och jag har ont igen i benstumpen. Har varit hysat smärtfri på förmiddagen och framåt eftermiddagen, men sedan kom värken tillbaka och jag var tvungen att be om smärtstillande av sjuksköterskan. 
Jag har även duschat och ätit middag. Nu ligger jag bara i sängen och gör inget speciellt, det är nog snart dags för kvällsfika. Ska även höra hur CRP och HB värderna låg idag. 
 
Lite jobbigt att man ska behöva känna sig lite.. Låg? På grund av febern som pendlar, värk o.sv.. Hur länge ska man behöva gå "obehandlad" innan något händer och man kanske får hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0