16:e Oktober - Blod!

Idag får jag blod igen. Mitt blodvärde låg bara på 76 idag. Fick även blod i måndags, och jag brukar inte få två blod två gånger i veckan nu för tiden. 


Hoppas det inte är så att man ska få blod jämt och ständigt nu. Det är så drygt! 
Får jag blod ofta så finns det risk att ett värde går upp, som jag nu inte minns vad det heter. Men går de upp så måste jag börja ta medicin mot det. Och då blir det mer tabletter igen att ta. Det har med järnet i blodet att göra. Att jag inte ska få ett järnöverskott i kroppen. Tabletterna gör alltså att en del av järnet försvinner.
Men det återstår när man ska ta dem blodproverna att se det värdet. 

Ser nu att det är en blodfläck (dock ej rent blod och dessutom torkad) på stumpen. Kanske har det bödit på omläggningen i tisdags som gör att det är lågt idag?
För nör jag vaknade i tisdags hade jag fruktansvärt ont för att dem hade dragit åt så hårt med lindorna.


Nu kanske ni undrar om det är så att jag inte får reda på hur det har gått på omläggningarna? - Och nej, jag får ju inte det tyvärr.. Varför vet jag inte fast dem vet att jag vill veta, det har jag sagt ett flertal gånger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0