15:e Oktober - Min dag!

God kväll på er! Åh vilken härlig dag jag har haft idag. 
Min dag smygstartade vid 07:00 av att jag ringde Samtrafik för färdtjänst till senare. Sedan somnade jag om och vaknade 10:00 av att assistenten kom. Eller jag var väl vaken lite innan. Låg och spelade Hayday i väntan på henne.
Vi började med att spola katetern som vanligt på morgonen innan dagen.
Där efter klädde jag på mig och fixade brunch som bestod av tonfisk och pasta ihop i typ en "röra" det är ganska gott faktiskt och jag kände inte för smörgås till brunch.
Därefter fixade vi stumpen genom att linda och förstärka. Det hade vätskat en hel del nämligen.
Sedan drog tiden iväg och taxin skulle strax komma så jag skyndade mig att borta håret och sminka mig lite lätt. Sedan var det bara att ta sig ut. 
Klockan 13:45 åkte vi från gården och begav oss mot stan.


Vi gick in, jag och assistenten till Punkt och in i The Body Shop där jag ville köpa en hårbårste i bambu. Den har även bambu strån vilket är coolt!
Där efter gick vi in till H&M i väntan på Johanna som var på väg från sig. Hon kom ganska direkt så då gick vi och letade efter något att käka. Vi alla var ganska så hungriga då. 
Vi pratade lite om vart vi skulle. Jag ville inte till vissa ställen och Johanna inte till vissa andra så det var lite svårt. Men sedan bestämde vi oss för att ta en runda och se om vi hittar något passande ställe att äta. Jag passade även på att gå in i en av mina favorit butiker i Punkt. Kommer aldrig ihåg vad den heter men jag bara älskar den och det dem säljer! Dem säljer en massa utländska populära märken som Urban Decay, Bath and Bodyworks, The balm, Victorias Secret, Revlon osv. Kan säga att jag vill ha massor! Men det är dyrt som bara den, så man får unna sig grejer därifrån ibland. Som idag köpte jag sminkborstar från Real Techniques.

När vi hade varit där så drog vi vidare för att leta matställen. Vi hittade senare Vivaldi som vi bestämde oss för att käka. Johanna berättade att hon har ätit där förut och gillade det. 
Där tog vi alla Entrecoteed bakad potatis. Det var så gott verkligen!


Jag äter lätt där igen, för det var super gott!
Därefter då vi var mätta och belåtna gick vi vidare in till Harmoniq där jag köpte Cream eyeliner i svart färg. Min jag har nu börjar torka och är svår att arbeta med. Så därför köpte jag ny från märket elf. 
Köpte även ett nytt Shampoo som ska vara bra för håret. Utan sulfater och så. Mitt är snart slut så tänkte att jag ska prova det. Förresten så visar jag all mitt köp i slutet på inlägget! 
Assistenten, jag och Johanna vegav oss sedan mot en hiss för att åka ner till undervåningen. Den hissen var ingen rolig alls. Läskig som bara den var den! Haha!
Jag skulle åka först för vi fick inte plats alla i hissen. Åker ner och får inte upp hissdörren trots att jag tryckte på dörröppnaren. Dörren bara lät.
Tänkte: Någon kanske öppnar och hjälper mig eftersom man typ kommer ner i ett café med den hissen.
Men nej då, assistenten och Johanna tryckte upp hissen igen och jag åkte upp. Hör från hissen hur någon av dem säger: "Hon kommer upp igen?" Haha!
Skrattade gjorde vi alla, sedan fick jag fram att dörren vägrades öppna så assistenten får tränga sig in med mig och åka ner.
Vi åker ca 1 meter nedåt. Hissen stannar! Jag utbrister: "vad gör vi nu då?" Ser även blicken från Johanna som såg allt. Sedan kom hissen igång och jag och assistenten åkte ner, tack och lov!
Johanna klickade upp hissen. Och kom ner även hon. 
Sedan gick vi vidare mot leksaksaffären för jag ville kolla på målarböcker, och ja - jag gillar att måla i målarböcker! 
Köpte en med prinsessor och djur. Prinsessor är jag väl inte super glad över men jag gillar att måla människor så den fick det bli.
Sedan gick vi in till Igor och upp mot Panduro där jag och assistenten köpte tuschpennor. Hon brukar måla hon med faktiskt. Tror hon fick lite sug när hon såg förut att jag brukar måla! Hehe!
Jag köpte även lite kedja till smyckestillverkning. Tänkte köpa i både silver och guld, men ångrade mig så det blev silver denna gång. 

Vi avslutade stan med TGR där jag köpte chokladdryck. Det smakar som Pucko. Dem är ganska billiga där. En flaska med 500ml kostar 10kr. Det var faktiskt min assistent som tipsade om dessa. Så då ville jag prova idag!
Nör vi kom till taxi stället var taxichauffören redan där. Han skulle ha både mig och Johanna vilket var soft! Då fick vi prata lite till! Haha! 

Väl hemma så spolade vi katetern och strechade mitt ben. Jag är så stel så det var skönt. Idag vid 19:00 avslutade hon. Lekte lite med Rasmus då vi höll på med skuggor av våra händer. Han var super fashinerad över det!


Han såg att det var ett hjärta! 

Annars har det inte hänt så mycket. Har bara tagit det lugnt. Mår inte jätte bra nu, för jag har ont och känner mig lite smått konstig. Precis som jag håller på att få feber med. Det är jobbigt!
Nej nu ska jag avrunda med mina bilder på köpet i stan. Hade födelsedagspengar som jag hade fått ganska sent som jag ville shoppa med. 
Detta köpte jag:


Två stycken chokladdryck (ena drack jag upp)














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0