10:e November - Ny vecka!

Klockan 09:30 ungefär, vaknade jag för dagen av mamma. Var så trött, men det var bara att försöka vakna till liv. Spelade lite Hay day på telefonen innan jag piggnade till lite mer. 
Men sedan tyckte mamma att vi skulle komma igång lite så det inte blir för stressigt. Det var hon som jobbade idag för min andra assistent som har den mesta tiden är sjukskriven.  Hon har förmodligen åkt på något virus som redan startade smått innan helgen. 
Men hon orkade jobba helgen och det var kul! 
Då var vi iväg till min vän Johanna i grannstaden till Västerås där hon bor. Det var mysigt. Vi köpte ute mat från Pizzeria och tog med oss till henne för att käka. Då hade jag som sagt assistenten med mig. 
Spelade även lite Skippbo och så gick vi sedan och till en fest som hennes vänner var på och hejade på dem. Det var jätte trevligt! 
Har haft en fin helg och även mått bra. Det enda jobbiga är att jag har lite lätt hjärtklappning sedan lördag kväll då jag åkte från Johanna. 
Det har hållit på så länge nu och håller på än. Tror inte jag har berättat det, men jag har en extra ledningsbana till hjärtat och den kan spöka ibland genom att jag får hjärtklappningar. Men nu har det hållit på lite för länge så jag funderar på om mitt hjärta klappar av annan orsak? 
Nåja, nu börjar jag på något nytt ämne. Jag kommer tillbaka med det här med mitt hjärta lite senare i inlägget. 
 
Mamma och jag började med att fixa stumpen. Det behövdes byta en dyna som sitter ytterst på benstumpen, som har sugit upp en hel del vätska så det gått genom till kudden som min stump ligger på. 
Sedan lindade vi lite för jag kände att det behövdes. 
Efter stump fixet så käkade jag brunch som bestod av Ungersk gulaschsoppa på burk från märket Knorr. 
 
Jag tycker den är så sjukt god!  Det är ju tyvärr inte mycket näring i dem dock. Jag brukar äta en burk i två olika omgångar fast det egentligen är 3 st portioner. Men det blir så lite annars. Vill man har mer mättande så går det ju givetvis att ha en mjuk smörgås till, blanda i mer innehåll som pasta, kött, tillsätta med creme fraishe osv. 
Där efter så packade jag mina grejer till sjukhuset och borstade tänder och hår. Sedan var det dags att åka klockan 12:20 för då kom taxin. 
När jag kom fram så togs det prover ganska så direkt. Jag berättade även om mitt hjärta som slår lite snabbare och dem skulle förmedla det vidare till läkaren sedan. 
Därefter tog jag mig till huvudentrén för att möta min finis Carro  Vi gick till apoteket för jag behövde hämta ut tandkräm som jag har på recept. Eller ja tandgel. Passade även på att köpa nagellacksborttagning för mitt hemma är nästan slut. Och det behövs dem stunder jag målar naglarna för jag målar så fruktansvärt mycket utanför. Haha!  Att måla nagellack jämt och fint över nageln, är seriöst något jag aldrig blir bättre på hur många gånger jag än gör det. Det är sjukt!  Har ni något tips? 
 
Jag fick ut min tandkräm. Apotekaren som jobbade där var lite skum. Hon kollade inte ens min legitimation när jag hämtade ut det. Ska man inte göra det oavsett? Vem som helst kan ju annars hämta ut?  
Vi tog oss även till kiosken och cafeterian för att fika och prata lite, vilket var super mysigt. Blir lika glad varenda gång jag träffar Carro 
Strax efter klockan 15:30 tog jag mig tillbaka till avdelningen och Carro skulle vidare. Jag fick middag vid femsnåret. Blod kopplades även på. Mitt blodvärde låg idag bara på 76 så jag ska få två påsar blod idag. 
 
 
Att mitt blodvärde var så lågt, kan också bero på att hjärtat slår snabbare. Och jag hoppas att det är av den orsaken och att det blir bättre sedan. Den andra påsen droppar på nu.
Känner mig inte jätte påverkad av hjärtat. Det är mer bara att jag är överdrivet svettig. Det är precis som min kropp kör värsta träningspasset sedan i lördags kväll. Haha! 
Sedan efter duschen så har det inte hänt så mycket mer. Jag bara tar det lungt och mitt blod har droppat på, har även ätit lite kvällsfika som bestått av smörgåsrån och buljong. 
Nu skulle jag behöva betala räkningar. Det är ju mindre kul, men det behövs det också! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0