24: Mars - Dagens sminkprodukter!

 
1. Jag började med att lägga concealer för jag föredrar det, där jag tycker att det behövs (vissa börjar med foundation/BB cremé och concealer sedan)
2. Tar sedan BB cremé:n och applicerar med fingrarna för jag tycker det blir mest naturligt då på mig när det gäller BB cremé.. 
3. Använder makeup svampen som man får till pudret för att sätta pudret i ansiktet. 
4. Applicerar bronzing powder nedanför kindbenen och fortsätter lätt med att applicera rouge på kindbenen.
Sedan försöker jag att "blanda" ihop det med varandra så det flyter ihop lite. Så det inte ser överdrivet rosa ut högre upp på kinden och brunt längre ner på kinden. 
5. Klar med ansiktet och fortsätter sedan till ögonen. Gjorde det lite lättare för mig idag och lade ljusgrå över hela ögonlocket och lite mörkare grå i yttre kanten för att skugga lite. 
6. Där efter applicerade jag mascara och fixade till fransarna med hjälp av ögonfransböjare och ögonfranskam. 
OBS!! Var försiktig om med ögonfransböjaren om man fäster mascara innan. Har man otur kan det bryta av fransarna
7. Avslutade sedan med ett baby lips som ger en lätt, lätt corallröd färg.
 
Volia!! 
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0