14:e Januari - Vaken än..

Klockan har passerat 03.. Och ja, jag är vaken än.. Det är mycket som inte känns bra just nu i kroppen och det gör mig både besvärad och oroad just nu. Just därför kan jag inte finna ro, koppla av och sova. 
Tidigare ikväll. Eller ja, det blir ju igår eftersom klockan är efter 00:00 och det är en ny dag så hade jag feber igen. 38,2 i alvedontemp. Är det dags för den att komma tillbaka nu eller vad är det frågan om? Efter det har man inte tagit någon mer temp men känner mig konstig i kroppen. Precis som det är någon bakterie som ligger och gror någonstans i kroppen. 
Men febern får gärna "fara" iväg för gott! 
 
Nu mitt inatten påpekade jag att jag tror att jag håller på att samla på mig vätska för jag tycker att det rinner dåligt i katetern + att jag börjar känna mig svullen i insidan av båda låren. 
Det är inte alls mycket och det syns knappt men det känns. Sköterskan menade på att det ser bra ut med katetern. Blev lite småförbannad och kände "men FÖR I HELVETE jag känner mig SVULLEN"! men jag uttryckte mig såklart inte så. 
Ibland upplever jag att dem bara verkar gå efter mängd som kommer i påsen och så säger dom att det är bra. Men är det inte viktigt HUR JAG känner i kroppen? 
Dessutom låg min vikt högre nu också. Samma sak där - inte alls mycket men det är en aning högre. 
Och nu för en stund sedan började det att blöda lite ur stumpen. Upptäckte det precis så det han inte komma så mycket och dem fick dit tryck rätt fort direkt så nu ligger jag med extra tryck på stumpen. 
Blir lite ledsen på dem två som jobbade natt, jag får nämligen berätta hur jag vill ha det men när jag väl gör det så börjar de prata i mun på mig och jag höjer rösten. 
Då säger dem åt mig att inte skrika. Men vad ska man göra när dem pratar i mun på mig och inte lyssnar på vad jag har att komma med? 
Nej det gör mig ledsen.. 
Dessutom har jag ont på olika ställen i kroppen och det är jobbigt det också. Som sagt, är lite besvärad på grund av att det är en del som inte känns bra i kroppen.. 
 
Och ja, jag har mycket att vara glad och tacksam över, men när det inte känns bra och man är orolig och tankspridd så är det lätt att "glömma" det som är bra. 
Just därför känner jag att det är bätte att göra något framför datorn än att släcka och ligga i mörkret och bara fundera. 

Kommentarer
Postat av: Leila

Jobbigt igen men kämpa på! KRAM

2014-01-14 @ 10:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0