Saara funderar..

 
Jaha, idag strax innan jag ska till sjukhuset så får jag hjärtklappning igen. Det har skett så ofta på senare tiden att jag nu börjar fundera på om någon förändring har skett med mig, min kropp och hjärtat? 
Jag tar betablockerare som heter Bisoprolol, kan det vara den som har slutat gett verkan mot mig? Vad jag minns så har jag haft den i flera år.. 
En fundering jag blir knäpp på, och jag vill hitta en bra lösning på detta. Det är extremt jobbigt för mig att behöva få speciell medicin intravenöst, mot hjärtat som gör att det känns som hjärtat stannar upp en kort stund och försöker slå hjärtat i lugnare takt sedan samtidigt som det känns som hjärtat förflyttats upp till halsen.
Ibland hjälper inte en dos då jag har fått den, utan man kan få behöva ge i 2-3-4 omgångar.  Alltså känna att hjärtat håller på att stanna av så många gånger.
 
Jag har fått tid till Uppsala för hjärtkateterisering i Januari och jag hoppas så att man finner nå bra svar och lösning på mina hjärtptoblem. Önskar till och med att man kunde se över och prova, antingen annan betablockerare, eller höja den. 
Det är inte roligt när hjärtat hoppar till om dagarna och sedan slår fortare. Jag vet att det nu för tiden inte släpper av sig själv utan medicinsk hjälp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0