Några rader om min torsdag!

Ligger just nu i sängen och kollar på olika klipp på youtube. Mår inte helt okej. Har väldigt ont och har haft det i stort sett i hela dagen. 
Är lindad runt midjan, dem har läkaren dragit för hårt från förra omläggningen så därför gör det så fruktansvärt ont ju längre jag går med samma omläggning. Lindan fungerar nämligen som så att den ska dra ihop sig då det blir blött, varmt eller både och. Och det blir ju smått futktigt och varmt runt midjan nu när det är varmt väder.
Så det måste jag säga till om i morgon, att läkaren måste försöka linda lösare och med fler varv runt midjan så lindningen blir bredare och inte korvar ihop sig och stasar.
Samtidigt förstår jag ju dem, att det inte kan vara lätt att hitta det rätta trycket i midjan..
 
Måste även påpeka lite andra saker till den som lägger om. Han la nämligen om i tisdags också och jag blev ine riktigt helt nöjd. 
Så förhoppningsvis blir det bättre imorgon, hoppas jag 
Nog pratat om det, annars då? Nej har inte gjort så mycket idag. Blev väckt vid 10:00 idag av mamma. Sover vanligtvis till 11:00 men min assistent som jobbar mest är på semester så mamma har alla pass just nu. Andra assistenten kommer tillbaka på onsdag nästa vecka. Det blir bra det!  Missförstå mig inte, mamma är inte dålig. Hon är super bra hon, men det känns så ovant att inte leva som man brukar riktigt. Haha! 
Nåja, Käkade smörgås till frukost, medan mamma lämnade bror på dagis. När hon kom tillbaka så spolade jag min kateter och kände att det var lite smått löst på lindorna i stumpen så det fixade vi även till. 
 
Vid 13:15 ungefär så åkte mamma till jobbet sitt och jag var ensam hemma en stund. Jörgen kom sedan hem och hjälpte hemma då taxin och bärhjälpen kom för att få ut mig till bussen och åka till sjukhuset.
På sjukhuset var jag sedan framm strex efter 15:30. Det tog några minuter extra för det var köer på E18. Jag vet inte vad dem håller på med där just nu? Antar att det är något bygge eller asfaltsläggning? 
När jag kom fram så tog man prover ganska direkt ifall jag behöver blod. Strax efter kom pappa och Annabelle hit en sväng på besök. Vi pratade lite som vanligt. Mest om branden som härjar här i Västmanland några mil från Västerås stad. Det är ju det stora snackisen just nu som ni kanske förstår! Men de är en hemsk och obehaglig bran som brytit ut. 
Strax efter dem hade gått så blev det dags för middag. Jag skulle ha fått köttbullar, potatismos och brunsås. Men givetvis tar rätten slut som vanligt så jag får som vanligt annan mat. Jag tycker det är bedrövligt av Landstinget här i Västmanland att det händer såpass ofta som det faktiskt gör. 
Nu har jag hört att dem ska ändra rätterna lite. Man ska få välja mellan 20 rätter varje dag och det är dessutom samma rätter varje dag. Så ja hoppas verkligen att det blir bättre och dessutom godare mat! 
Nu fick jag en torr kyckling, nå konstig sås och ris till. Käkade lite av kycklingen men inte mer än så. Sedan efter maten så var det dags för att duscha. Jag fick även reda på att mitt blodvärde var bra så jag slapp blod idag igen, det är super skönt! 
Efter duschen så har jag inte gjort så mycket mer, Jag har följt branden via aftonbladets webb TV och har isort sett bara setat på facebook och kollat youtube emellanåt. Samt käkat lite kvällsfika nu innan jag började fasta. 
Nu ska jag fortsätta kolla runt. Jag har tyvärr tok för ont för att sova. Det går ann när jag är vaken men att sova med detta kommer jag inte kunna göra, det vet jag av tidigare erfarenheter. 
Super tråkigt och det känns som natten kommer att bli lång. Men imorgon har jag fått tid 08:00 till omläggning. Det ska bli såå skönt! 

God natt med er nu! Hoppas ni får sova gott 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0