Bildbomb från cirkus Scott från igår!

Jag tog en massa bilder från föreställningen igår. Så här kommer en stooor bildbomb!
Det var jätte kul att gå! 
 
Cirkus taket:
 
En elefant som barnen fick testa att sitta på innan föreställningen. 
 
En man som gjorde "konster och trick" på lina. 
 
Rasmus och lite av mamma
 
Hästarna.
Åh vad Rasmus tyckte om dem! Hihi!
 
 
Dem var fler först men bilderna jag visar är dem jag tog när dem andra togs ut och det bara var en kvar. 
 
Sjölejon som gjorde trick
 
 
En kvinna som bollade med en massa fotbollar!
 
Lite musik och dans
 
Akrobatik i världsklass
 
 
Elefanterna (var två stycken som uppträdde) Visar dock bara den ena nu på bild för dem vart bäst. 
 
 
Indisk dans + musik (Bollywood stil)
 
En man som gjorde trick på band från cirkustaket (dålig bild)
 
Lite trolleri med i föreställningen. Dem korsade bla en liten vit hund och en liten svart hund tillsammans i en låda och när sidorna till lådan fälldes ner så satt det en dalmatin istället där i. Det var jätte häftigt! 
 
Föreställningen avslutades med att ett användes en mänsklig kanon. Hon flög över publiken och landade i mitten på en mjuk stor "luft" kudde. Jätte häftigt! 
 
Jag köpte även en lite souvenir från cirkusen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Usch, skulle aldrig betala om det var djur med. Dom plågar djuren efter om dom inte gjorde som dom skulle :( FYFAN alltså

Svar: Okej: Jag är fullt medveten om att det finns cirkusar som plågar djuren på olika sätt om dem inte sköter sig. Men Cirkus Scott har ett mycket gott ryckte. Dem som jobbar där är mycket trevliga, hjälpsamma och djuren ser mycket välmående ut. Att dem slår djuren här i Sverige har jag mycket svårt att tro då dem är dem största :)
Cirkus Scott drivs av Robert Bronett och har drivits långt tillbaka i tiden av familj och släktingar till honom. Jag tror inte dem skulle riskera att få lägga ner hela cirkusen genom att slå djuren, då det skulle komma fram ganska snabbt i media.
Saara

2013-09-16 @ 19:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0