Min måndag!

God kväll! 
Måndagen går snart mot sitt slut. Har faktiskt haft en ganska bra dag och även en bra helg. 
Min måndag startade lite smått redan vid klockan 08:00 ungefär. Vaknade och hade jätte ont i min "friska" höft. Jag har alltid lindat på min sjuka skinka (för att ge lite tryck) och lindan går även runt höfterna 1-2 varv. 
Och på min friska sida är jag så benig så det började trycka på höftbenet. Fick hjälp av mamma mamma att stoppa under skumgummi liknande omläggningsmaterial. 
Sedan halvsov jag till klockan 10:00 då jag vaknade för dagen. 
 
Fixade mig och packade som vanligt så här på måndagar. Sedan käkade jag brunch och kollade på hästhoppning. Fick fläskfilé, pommes och bea sås som mamma köpte från pizzerian. 
Dock liknade köttet lövbit och smakade som det också. Men det var super gott ändå - Tack mammi! 
Taxin kom som vanligt 12:20. 
 
När jag kom fram till sjukhuset så var det första jag gjorde berätta att jag skulle till sjukhustandvården idag. Hade tid klockan 14:00 dit. 
Tog blodprover innan för då hade man det klart fixat. Sedan var det bara att vänta på att få åka dit. Vanligtvis tycker jag besök till tandvården är jätte tråkigt men han jag träffar där är ganska rolig så besöken dit blir även roligare. Haha! Vi pratade b.la om skådespelare i Jönssonligan idag. Haha! 
Röntgade även tänderna inför den 15 november då dem kommer från sjukhustandvården upp till operation för att dra ut en visdomstand och laga en fyllning som har lossnat. Jag fick se bilderna och mina visdomständer som växer nere växer verkligen snett. 
Istället för att växa rakt upp så växer mina framåt mot tänderna som är framför. Han på tandvården sa att man ev kanske måste göra något åt det senare så dem inte ger mig "problem" genom att trycka mot tänderna. Jag får hoppas på att dem växer någorlunda bra, det är ju det bästa..  Besöket tog ca 1h och sen var jag tillbaka till avdelningen. 
Fick reda på mitt blodvärde och det låg på 98 så jag slapp blod. Halleluja! 
 
Strax innan 16:00 hoppade jag in i duschen för dem hade ont om personal för några var sjuka, så jag kunde inte duscha senare som jag egentligen brukar. Men det var rätt skönt att ha det gjort så slapp jag tänka på att jag har duschen kvar senare på kvällen. 
Så jag har bara setat vid datorn och sedan kollat på TV till och från. Det gör jag fortfarande 
Nu ska jag kolla på Andra Avenyn en stund och sedan ska jag väl försöka sova. Har tid hos psykoterapeuten imorgon på förmiddaen så lite sömn är väl att föredra så jag inte är allt för trött. 
Önskar er en god natt! 
Trackback
RSS 2.0