Liten uppdatering..

Vet inte riktigt vad jag ska skriva? Mina dagar ser ju likadana ut hela tiden. Har ni något tips? 
Ser ändå att min statistik kurva håller sig ganska jämn ändå trots att mina dagar ser likadana ut och att jag inte uppdaterar sådär jätte bra.  Det är ju jätte kul att ni håller er kvar ändå! 
Vad har jag gjort idag då? 
Vaknade och fixade frukost med hjälp av assistenten. Det vart kokt ägg på macka och majonäs under äggen. Det är hiskeligt gott! Efter det har jag packat och så till sjukhuset. Jag åker fortfarande dit på torsdagar. 
Denna gång fick jag åka bokad ambulans istället för vanlig sjukresa i bårtransport. Det hade blödit lite och gör de, det så vill Samtrafik som har hand om bokningar inte att jag ska åka sjukresa. 
Chauffören är ju själv där och skulle det börja blöda mer då man är i bilen så är det ju inte bra. Därför blir det ambulans eftersom dem alltid är två - En som kör och en som sitter med mig. Hon var förresten jätte trevlig! 
När jag kom fram så togs det lite kontroller som kolla blodtryck, puls och satration. Det visade väl sig att vara ungefär som vanligt. Och strax efter det togs det plodprov för att kolla mitt blodvärde. 
 
På eftermiddagen kom pappa hit. Denna gång var det bara han. Annabelle var kvar hemma. Han kom med lite käk och dricka hit så det var toppen! Vi pratade lite om allt och ingenting. Jag vet inte varför och jag har inget emot Annabelle, men jag tycker det är lättare att prata med pappa när Annabelle inte är med. 
Arbetsterapeuten kom även en sväng till mig idag. Hon hade med sig en så kallad sittring. 
 
 
Och nej, jag har inte hemorrojder och jag har inte fött barn  Utan denna har jag på prov för att madrassen på sjukhuset inte är helt bra. Blir helt paj vid sidan av svanskotan av sjukhusets säng. Jag tror det är bäckenbenet som går där bredvid. Blir ömmare än ömmast och känner mig helt mosad på sidan av svanskotan om jag har legat en längre tid. Det är en pina då när jag spänner mitt friska ben och underkroppen, och ska t.ex ändra läge i sängen. 
Det är lite ovant att sitta på den men den fungerar ganska bra 
Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Fått blod påkopplat som har gått klart. Det var en påse för hb låg på 83. Är det mellan 80-85 så blir det en påse. 
Men som sagt, den har gått klart. Jag har även duschat nu på kvällen. Det gick väl sådär, hade jätte ont bak i svanken och benet bredvid. Det gör ju ännu ondare i duchen eftersom duschvagnen inte är sådär jätte skön.
Men det är skönt sen när det är gjort!
Nu sitter jag här vid datorn. Ska fixa lite med min mobil i iTunes och så ska jag kolla på Andra Avenyn på swefilmer. Det är jätte bra att den sidan finns. 
Och efter det så ska jag sova. Har omläggning imorgon. Lite tråkigt att det är på min lillebrors ett års dag. Men omläggningen måste göras och jag vill inte ändra datum heller. Tycker det är jobbigt att flytta runt omläggningsdagarna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0