Liten uppdatering..

En liten uppdatering såhär mitt i natten.  Är på sjukhuset just nu. Åkte som sagt in för jag hade hög feber. Nu får jag antibiotika direkt i blodet 3ggr/dag mot urinvägsinfektion. 
Fick min första dos antibiotika natten till söndagen och jag reagerade jätte konstigt då. Det kändes som antibiotikan gick upp i ansiktet på mig. Brändes, sen mådde jag illa och jag fick ett tryck för bröstet, mitt hjärta började ticka på snabbare och jag fick svårt att andas. 
Hyperventilerade verkligen och hade panik. Skrek åt sköterskan att hon skulle hjälpa mig snabbt! Egentligen blir det ju inte bättre av att man får panik och stackars sköterskan visste väl inte riktigt vad hon skulle göra först. 
Men jag fick syrgas masken på och det blev sakta bättre. Men jag är fortfarande andfådd och hfår fortfarande syrgas. Andfådd var jag redan lite innan jag kom in till sjukhuset och mitt hjärta slår fortfarande konstigt och det är samma sak där. Det gjorde det också innan jag kom till sjukhuset. 
Jag har haft några få korta pauser då hjärtat har slagit normalt. Men annars har det slagit oregelbundet, snabbt och slagit volter. 
Det känns som något har hänt i kroppen.. Men jag vet inte vad? 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oj. Inte lätt att inte veta vad som sker. Annars är du väldigt avslappnad i allt som din sjukdom medför tycker jag. Hoppas den inte hindrar dig för mycket nu när våren kommer är det ju lättare för alla att ta sug ut och uppleva naturen. Har själv ett stort naturintresse och verkligen älskar att se alla nya blommor och djur som kommer fram.

Hoppas du får svar om vad som bråkar med din kropp nu. Kram

2013-04-30 @ 03:54:59
Postat av: Rebecca

Felskrivning. "Ta SIG ut" skall det stå. Förlåt.

2013-04-30 @ 03:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0