Ni frågar, jag svarar!



Jag har fått frågor som jag tänkte svara på.

Har du amputerat benet?

Svar: Ja, det har jag. Jag amputerade mitt vänstra ben för ca 7 år sen och var då runt 13 år gammal.

Varför?

Svar: Innan jag amputerade gjorde jag en väldigt stor operation för att hjärtat var så belastat. Efter den operationen kan man ungefär säga att benet vart så fruktansvärt svullet, cirkulationen var väldigt dålig och jag hade så ont. Det gick helt enkelt inte att ha kvar benet.

Det är fortfarande väldigt svullet just nu och har fortfarande väldigt ont. Men inte som det var då. Minns b.la att jag hade det så jobbigt att jag satt upp så fick folk bulla upp med flera kuddar under benet så det hamnade i högläge. Sen har jag ett minne (vet inte om det stämmer) av att cirkulationen var så dålig att tårna och foten skiftade lite mörkare färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0