God kväll!

God kväll med er!
Hoppas ni har haft en fin dag?
Min har inte varit sådär jätte bra. Vaknade strax efter 10:00 och gjorde mig iordning för att åka till sjukhuset som vanligt. Taxin kom som vanligt 15:00. Jag var framme strax efter halv fyra. Pappa och Annabelle skulle ha kmmit idag men jag sa ifrån eftersom jag var så fruktansvärt trött.
Och det tror jag var bra. När jag kom hit så tog man prover ganska direkt på mig och sen somnade jag.
Sov i några timmar om man bortser att jag vaknade några gånger emellan åt.
B.la så kom sköterskan in och skulle ta nytt blodvärde för det dom tog visade sig at det låg på 59 och man trodde svaret var fel.
Men framåt kvällen då det var dusch dags så fick man ju nya svaret från proverna och blodvärdet var lågt. Det låg på 57 denna gång och det är verkligen super lågt.  Inte undra på att jag var så trött igår och idag.
Men iallafall, blod kopplades på och givetis så ska min port-a-cath krångla. Alltså där jag får t.ex blodet igenom. Så då började man prata om att ta bort nålen och sen sticka mig på nytt. Jag tycker det gör skit ont så jag vart ju jätte ledsen.  Sa att jag hellre blir stucken i armvecket än i dosan för det gör inte lika ont. Så jag fick en nål i armvecket och det är bra men dock så är den väldigt lägesberonde så nu när jag skriver så gör jag det med en hand och dessutom vänstra. Jag är högerhänt



Det går verkligen jätte sakta när jag skriver. Hehe!  Måste få skratta lite trots den jobbiga situationen..
Just ja! Ska berätta om en annan sak som jag kom på nu på kvällen. Eftersom jag har haft det lite konstigt med magen och så himla lågt blodvärde så började jag fundera på om jag har en blödning i buken. Jag har haft det förut så det var därför jag kom på det.
Nu skulle jag få två blod påsar och sen skulle man ta om blodvärdet. Sen får man väl se vad dem säger.

Jaja.. Ska fortsätta kolla runt bäst det går med en arm. Sen blir det nog film när jag tröttnar på att använda en arm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0