Fredag!

God kväll med er!
Fredag och nu är det helg!  Det är super skönt men jag är fortfarande kvar på sjukhuset. Brukar åka hem klockan 20:00 på fredagarna men det var så att igår kväll började det att blöda ur stumpen helt plötsligt.
Det var något jag verkligen inte hade räknat med för det hade känt så pass bra under dagen.
Så natten till idag sov jag verkligen nästan ingenting.  Jag var så rädd och hade så ont. Dom få gångerna man somnade och vaknade nästa gång under natten så tänkte man "Åh vad skönt att få sova en stund!" och sen när man kollar på klockan så inser man att man bara har sovit i 5-10 minuter.. Så höll min natt på.. Det var jätte jobbigt!



Så här såg stumpen ut efter sköterskorna satt på tryck. Detta låg jag med över natten.

Och klockan 06:00 tog man blod prov och kollade mitt blodvärde snabbt innan jag skulle iväg på omläggningen eftersom det hade blödigt. Är det för lågt så vill dom inte ta emot mig eftersom det kan blöda undertiden man lägger om och då blir det ju ännu lägre
Omläggningen hade jag i alla fall tidigt idag. Fick blod pålopplat för att värdet var lite dåligt och strax efter 08:00 var jag uppe på operation. Dom tog in mig direkt för att jag sa att det är fruktansvärt jobbigt och jag behövde inte vara vaken länge tills jag blev sövd. Det var skönt! Annars kan man få vänta i ett så kallat "förberedelserum" upp till 30 minuter. Vilket är rätt värdelöst.  Speciellt i denna situation.

Efter omläggningen vaknade jag med en ENORM smärta i stumpen. Det var fruktansvärt! Bara låg och kved, vände och vred på mig. Kunde inte ens komma tillbaka till avdelningen förrän sent på eftermiddagen, början på kvällen. Annars när jag åker upp till operation så tidigt så är jag tillbaka till lunch.
Men det är skönt att jag får stanna kvar där om jag vill och känner att det faktiskt är bäst för mig just då. Dom har bättre smärtsillande och lungnande där vilket jag verkligen behövde då. Men skönast är nu. När jag är smärt fri!

Anledningen till att jag hade så ont var för att läkaren hade dragit åt lindorna så mycket. Han var upp och pratade med mig när jag låg på uppvaket. Han sa även att det inte hade blödigt något speciellt mycket. Och det är ju skönt!
Nu ska jag avrunda och fylla på min mobil. Annars glömmer jag väl det. Baj baj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0