Min Julafton hemma + En massa bilder!

Till att börja med hoppas jag ni alla har haft en riktig bra jul. Min har varit helt okej, men det är skönt att den är över. Men i detta år fick vi iallafall snö till jul. Förra året om jag inte minns fel så var julen rätt grön, grå och blaskig.
 
 
 
Hästen på julhälsningen som kom upp tidigare idag är förresten min lillasysters ponny. Det är en shetlandsponny om ni vet vad det är. 
Nåja. Ska börja skriva om min julafton nu. 
Mamma väckte mig klockan tjugo i tio. Här är jag: 
 
 
Hon tyckte jag skulle se julkalendern som kom 10:00 på ettan. Sen sa hon att jag fick somna om efter det men det gjorde jag inte. Kollade på Astrids jul som gick direkt efter. Även om man har sett dem klippen förut så kan man inte låta bli att se dem om och om igen så här vid jul. Dem är ju så mysiga! Jag tror inte att det är många som växer ifrån hennes böcker och filmer som har gjorts! 
Fick även frukost samtidigt som jag kollade på programmet. Det vart två tunnbrödsrullen med julskinka i och en kopp te. Jätte gott!  Strax efter Astrids Jul så kom Madicken på Junibacken på kanal 4 som jag kollade på. Det vart ännu mer Astrid! Men som sagt, filmerna är ju bra! 
 
 
Här är förresten vår lilla julgran vi har i år. Någon måste i stort sett vakta den hela tiden, för annars är lilla Rasmus där och rycker i något han tycker är spännande i granen. 
Här är det paketer under som mamma tog kort på: 
 
 
Strax innan Kalle började så börjades även fixet med maten igång här hemma. Åh vad jag var hungrig då. Ville bara att allt skulle vara klart. Haha!  Jag vet inte varför det har blivit så men förut var jag ganska kräsen när det gällde julmat. Åt nästan bara julskinka, prinskorv och köttbullar då, men nu åt jag ganska mycket. 
Här är maten i ugnen: 
 
 
Min tallrik. Skinkan hade jag i en skål vid sidan om: 
 
 
Åt inte upp riktigt allt. Lite av dem där "klumparna" på höger sida blev kvar. Jag höll mig mer åt vänster, köttbullarna och och klumpen i mitten som ser ut som äppelmos  Ärligt talat vet jag inte ens vad det var som ni kanske märker? 
Strax efter vi ätit så började vi med julklapparna. Kan börja med att visa vad jag fick av Jörgens föräldrar som jag öppnade redan igår när jag kom hem på kvällen. 
 
 
1500 kr och ett lottpaket som jag vann 120kr på!  Syrran vann 20 kr. Kul att vi båda vann! 
Paketer från mamma, Jörgen och Rasmus kommer nu: 
 
 
Glögg och Vin.
 
 
Måttsats, smörkniv och skärbräda till mitt framtida kök. 
 
 
Bok!
 
 
Laptop bräda som man har i knät. Mamma tycker inte om att jag har den under kuddar och så. Hähä! 
Sen var en julklapp på vift men den får jag när den kommer fram...
 
Tuggummin av Jörgen:
 
 
Detta fick jag av Sanna: 
 
 
Ett mobilskal i gummi (tror jag). Dem två små sakerna jag har i min hand är såna man sätter i högtalaruttaget. Dem är jätte gulliga och skalet hel coolt! 
Efter att vi hade öppnat paketen så tittade vi bara på TV och tog det lungt. Jag drack lite av glöggen jag fick. 
På kvällen mellan 18:00 och 19:00 kom min mormor och morbror på besök och ville önska god jul. Fick en liten julklapp av henne också. Nämligen detta: 
 
 
 
En halsduk, 100kr och tre trisslotter! Och nå samlartomtar som jag skulle dela upp med Sanna 
Dom stannade på fika. Jag tog lite mer glögg och käkade lite pepparkakor, sen tog jag det bara lungt resten av kvällen. Var rätt trött.
KLockan 22:00 kom taxin som skulle köra mig tillbaka till sjukhuset. Här har jag tagit prover, käkat, gett avdelningen en julklapp som dom blev så glada för och nu sitter jag här. 
 
Tack för Julklapparna allihopa! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Paketen e från mig är även från rasmus och Jörgen gumman=)

Svar: Det står ju Jörgen i texten! Det hade ju varit annat om hans namn stått sist. Då skulle man kunna tolka texten fel men som sagt jag har ju skrivit att paketen är från er alla + att han köpte tuggummina
Saara

2012-12-26 @ 11:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0