I mörkret..

Ligger här i mörkret med datorn framför mig och smuttar på min nyponsoppa som jag har börjat gilla mer och mer. Vart väl då under den tiden jag bara fick ta flytande. Nåväl, jag har väl inte så jätte mycket att skriva. Det har blivit söndag och jag vet inte vad som sker här idag. 
Blir kanske att ta det lungt? Det är ju oftast det jag gör.  Om inte någon kommer hit. Kanske ska tvinga pappa? 
Jaja.. Igår (lördags) kom Johanna hit en sväng. Det är ju himla kul när mina vänner kommer på besök. Hon gullepannan hade även med sig en julklapp till mig. Hon är så rolig när hon säger att jag måste vänta till jul. Det är liksom bara att lyda och säga "ja ja okej" fast känna på den kan man ju alltid göra. 
Berättade till henne att hon också skulle få en julklapp men jag har inte fått hem den än så hoppas den kommer snart. Kanske blir en nyårspresent annars. Känns ju dumt att säga "God jul" på nyårsafton. 
Men är det så, så är det så! 
När hon var här så pysslade vi och pratade om allt och ingenting ungefär. Det är så det brukar se ut när hon är här men det är alltid lika trevligt ändå! 
Detta målade Johanna, men hon blev inte klar så jag skulle fortsätta det lilla projektet.
 
 
En liten träkorg! 
Detta gjorde jag, som inte heller blev klar. Det måste ändras om en hel del. B.la bokstäverna som blev lite tjocka. Det är en träplatta som jag har målat på. Vet inte vad jag ska ha den till. Funderar att testa skicka som ett Julkort på posten till någon. Se om det kommer fram som ett vanligt vykort. Varför skulle det inte göra det? 
 
 
Strax efter Johanna åkte så käkade jag middag. Och eftersom deras middag var sådär idag på avdelningen så beställde jag thai-mat med personalen. Det var mycket bättre 
Det vart lite kyckling med jordnötsås. Det är ju så förbannat gott! Sen köpte jag även räkchips för såg på menyn att dem hade det att beställa. Hade ätit en chipsbit tidigare från min assistent som hade med sig hem till mig för jätte länge sen. Tänkte nu att då kan jag ha chipsen som snacks här inne på rummet. 
 
 
Så det har jag mumsat på, och även bjudit mamma, Jörgen och Rasmus som jag tror alla tre käkade det för första gången idag. Dom kom förbi på besök. Jag tror dem tyckte om det. Iallafall lilla Rasmus
Jörgen passade på att monterade ihop min nya golvfläkt. Den förra började ha gjort sitt. Fungerade som den ville själv helt och hållet. Verkligen jätte knepigt. Det är nästan så man kan fundera om någon annan styrde den jag hade då.  
Så tack til honom att han gjorde det. Inte kul att ligga och vara varm.. Det vet ju alla, och man kan ju inte ta av sig hur mycket som helst. 
 
Nåja, nog babblat om ingenting egentligen. Förstår inte hur det kan bli så och att jag faktiskt har läsare som läser mitt svammel och babbel. Ni är ju för roliga!  Nu ska jag kolla på Andra avenyn och sen sova. Har världens huvudvärk och är jätte rosslig i halsen. Det stör min sömn rätt rejält just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0