Söndag...

Trött... Det får man väl vara när man har haft en kämpig natt. Tur förmiddagar finns då jag kunde sova lite.
Jag är inte sådär trött att jag vill sova, utan mer seg. Orkar nästan inte göra någonting. Har ingen lust heller.
Nyligen var mommo (mormor) här. Mommo är hennes "smeknamn" fast vi använder inte det lika mycket mer. Nästan inget alls. Mest hon själv. Hihih!
Jag och mina syskon sa alltid mommo när vi var små. Nog pratat om det. Hon var i alla fall här en stund. Fick en chokladkalender, comviq påfyllnad och en Hello Kitty dricka. Hon är så snäll!




Nu ska jag kolla runt lite på nätet i väntan på att hästhoppningen ska börja. Det börjar klockan 16:55. Brukar följa det och se hur det går för svenskarna.
Förra gången jag såg det så var det en häst som dog. Hickstead hette den och den hade precis hoppas klart en runda med fyra fel om jag minns rätt. Efter det så föll den ihop, fick ryckningar och sen dog. Det var ärligt talat rätt obehagligt att se.







Bara av att se bilderna är ganska obehagligt.. Här kan ni läsa om vad som hände hästen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0