Jag minns...

Igår tog folk stundenten i Västerås. Jag vet inte hur det är i andra delar av Sverige. Men i alla fall. Min allra första vän någonsin tog studenten igår. Jag är verkligen jätte glad för hans skull och hoppas han hade en fin dag igår!
Tyvärr var jag inte där själv, men mamma och Sanna var där. Jag fick gratta honom på ett annat vis!

Den sista student jag var på var min syster Jenny. Hon gick på Ösby i Sala då. Jag minns den studenten så väl. Det var en varm dag och alla var glada. Jenny var jätte fin i sin vita klänning, studentmössan på huvudet och en massa nallar med band omkring halsen. Från sanna och mig fick hon en student kudde (hjärtformad) där det stod en text ur en student sång.



Ja, ingen av oss kollar in i kameran. Minns inte vad vi gjorde. Sanna var självklart också med i studentfirandet men inte på denna bild.

Sen minns jag något som Jenny sa. Hon hade haft "skruvar" i håret över natten till hennes student dag för att få lockar i håret.
Men när vi kom dit så hade hon inte det.

Mamma: Varför tog du bort lockarna?
Jenny: Det vart kort och krulligt. Typ.. Som en pudel i håret!

Heheh! Ja, det var en fin dag det! Verkligen!

Grattis till er alla som har tagit studenten eller ska göra det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0