Torsdag!

God kväll!
Ska nog käka lite och sen förska sova. Är på sjukhuset som vanligt. Kom hit vid 15:30.



Strax efter så kom kuratorn en snabbis och hejade. Hon är tillbaka från sin semester. Efter det kom lekterapeuten. Vi pratade lite om allt möjligt och hon tog även med lite pyssel. Tänkte pyssla med krymp-plast.
Ska förklara en annan gång vad det är för er som inte vet!
Fick även en tidig födelsedagspresent.



Hon ska på semester och kommer inte tillbaka innan jag fyller (i augusti)
Tyckte det var jätte snällt! Men kommer nog inte klara att inte öppna den innan jag fyller.. Hihih!

Har tagit lite prover idag också. HB:t var inte så farligt lågt. Det låg på 84 tror jag det va. Så har fått en påse blod. Och fick desferalet efter. Träffade läkaren och han sa att man skulle fortsätta med det (om jag får blod) resten av sommaren. Dom på hemotologen ville träffa mig innan man sätter ut desferalet och testar tebletter istället. Dom tabletterna är såpass nya.
Men det blir nog bra!

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Tittat på TV och tagit det lungt. Hade hoppats på dusch ikväll men ingen här vill det för att jag inte har tidig omläggning imorgon. Det kändes väldgt surt!
Det är ganska jobbigt för mig att duscha då man inte mår bra. Och det är inte ofta man mår jätte bra vid omläggningsdagarna nu för tiden. Det är alltid blött i stumpen och jag blir livrädd.
Trodde jag skulle gå under i tisdags då det var så blött av sårvätska. Nu är det inte lika blött som tur är men det är väldigt jobbigt ändå kan jag lova er!

Nu ska jag ringa efter något att äta innan jag ska fasta och försöka sova.



Bild från idag. Bozz och kaninen Pelle. En liten vädur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0