Whats goin on...


Ni har säkert sett eller hört talas om denna video som cirkulerar runt på nätet? Om ni inte har det så vill jag att ni tar er tid att kolla på den. Hela filmen. Jag har gjort det och tårarna rann.
Jag blir så otroligt ledsen och arg att folk kan bli behandlade på detta vis som denna pojke blir. Jag önskar att jag pånågot sätt kunde stoppa det. Därför vill jag visa denna video även på min blogg. Visst, mobbning stoppas inte. Men jag vill att ni som får folk att må dåligt eller kanske känner folk som mobbar tänker om. Mobbing är aldrig okej. Alla människor är unika på sitt sätt och lika mycket värda!
Ser du någon som blir utsatt - gå fram till den. Heja på den och fråga om den vill vara med! Det gör så otroligt mycket!
Vi alla måste ta hand om varandra!


Kommentarer
Postat av: Suneeta

Jag såg video-klippet nyss och det är fruktansvärt hur barn kan behandla varandra på det sättet. Små barn som går och gör/säger saker till andra barn.



Vuxna ska ju inte mobba varandra heller, utan man ska acceptera alla för hur dom är! Men det gör mer ont när små barn blir utsatta tycker jag. För dom kan inte hantera det på samma sätt som en vuxen människa.



Jag jobbar som Resurspedagog på en skola. Vi har barn som blir kränkta, utanför och mår dåligt. Men vi som personal jobbar hårt för att barn ska tänka om. Att alla (som du skriver) är exakt lika mycket värda.

Fast ändå är det barnen själva som mest kan förhindra mobbing!



Jag håller med dig att det var ledsamt att se videon. Man får hoppas på att pojken kämpar vidare. =)

2011-12-08 @ 18:23:30
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/
Postat av: jessica

den är är inte sann, han la ut en annan video senare som tydligen bekräftade att den inte var det ^^

2011-12-08 @ 19:47:00
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Postat av: sanna

Hej Sötan! :)

Vad roligt att du är med och tävlar om en goodiebag från e.l.f. Kika in och se om det var du som vann! :D



Kramar.

2011-12-08 @ 21:24:42
URL: http://sannaakarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0