God natt!

Jag är så duktig på att inte blogga eller vad säger ni? Nej men faktum är att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva.. Mina dagar ser ju likadana ut och mycket som är i mitt huvud vill jag inte dela med mig av till ett ställe som nätet där alla kan hitta och läsa. Det förstår ni kanske?
Ja. Igår hade jag omläggning. Den gick bra. Det var min lilla Stig som la om. Det blir nästan alltid bra då. Han har typ magiska händer!
Men efter så hade jag ganska ont. Fick smärtstillande in i min port på uppvaket men har man ont på avdelningen då man kommer tillbaka så får man typ bara dom extra smärtstillande som jag har till behov men dom hjälper knappt till den värk jag får efter omläggningarna. Men tur (eller tur och tur..men) att jag var trött så jag försökte sova igår trots min värk jag hade och det gick.
Så jag sov nästan hela eftermiddagen och fram tills jag skulle hem. Det är tråkigt att jag åker klockan 20.00 varje fredag. Jag missar ju jämt IDOL. Okej, inte hela idol men ändå. Och det är ju inte samma sak som att se det på TV4play eller reprisen som på en fredag kväll.
Jaja.. Man dör ju inte av det.  Ska vara glad att jag kom hem iallafall. Har problem med urinvägsinfektion som jag säkert har nämt 700 ggr tidigare? Nu har jag ÄNTLIGEN fått antibiotika på tablett så nu ska det hejsvejs! Hoppas jag! Var rädd att det skulle bli intravenös för det vill jag inte. Tråkigt på sjukhuset!
Det är ju jobbigt att hela tiden vara kissnödig, "kissa" stenar och knivar (som det känns som man gör) o.sv..
Läkarn hade pratat med urologen och troligen ska jag väl ta bort stenar jag har i urinvägarna. Förstod inte riktigt vad han sa för han kom in då jag sov och huvudet var typ någon annan stans. Haha!  Men man kunde tydligen få bort stenarna utan att behöva gå in. Någon som vet hur man gör då? Skriv gärna en kommentar!
Jaja jag har inte mycket mer att skriva. Ska väl försöka sova. Det är bara mamma och jag hemma och hon ligger och sussar så gott (förhoppningsvis) Min älskade lilla mamma!

God natt med er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Halloj Saara,



Man tar bort stenarna med radiovåger eller ultraljud. Det gör man från ryggen och tar knappt en timme. Det gör, enligt min pappa om gjort det, ont men man får bedövning eller blir sövd. Man opererar till 99 % aldrig njursten med öppna sår! Annars går de via urinvägarna upp i njuren, då sover man oftast, och "spränger" bort stenen så att den går i miljoner massa små delar och sedan kissar man ut den.

Undrar du mer så fråga mig gärna! Min papp har hafy mega problem med njursten de senaste året så det känns som jag har koll på läget ;-)



Kram, Marie

2010-10-30 @ 14:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0