Vakna med the voice



Imorse kollade jag på Vakna med the voice.
Dom pratade om bränder b.la. Då kom jag och tänka på en grej som hände mig och min lillasyster fram för allt som jag tänkte berätta om.
Minns inte när det var exakt men vi bodde i ett hus på landet då. Jag hade mitt rum i en omgjord bod på gården.
Jag minns inte vad jag skulle göra men jag gick ut på gården. Då hör jag någon som snyftar och är ledsen, vilket var min lillasyster.
Jag trodde hon hade ramlat och slagit sig typ för när hon var yngre så var hon ofta ute och sprang och så.
Jag frågar vart hon är och hon sitter inne i huset vid ett öppet fönster. Jag förstod ingenting tills då jag kom in.
Det var rök i hela huset och min syster klagade på huvudvärk. Vilket jag förstod att hon fick av den röken. Dessutom var våra hundar hemma.
Dom kom knappt och hälsade för jag antog att dom kan har varit smått påverkade av röken. Min syster berättar snabbt att när hon kom hem från skolan så var spisen på. Dessutom på högsta temperatur och det låg en stekpanna på den varma plattan. Vi vet inte hur spisen sattes på för ingen hade använt den på morgonen och vi vet inte hur länge den har varit på heller.
Då var det bara att tänka snabbt. Vi öppnade alla fönster och även dörren. Sen var det bara att ta ut hundarna kvickt! Jag minns hur det "slog om" med hundarna då dom kom ut. Från att vara nästan lite hängiga så var det nästan som om dom fick nå kick av friska luften. Sen minns jag att jag var lite orolig då vi skulle ta ut dem. Att ha dem ute samtidigt då brukade ofta sluta med att dom busar med varandra, eller att ena hunden försöker trigga upp den andra. Men det gick bra. Dom fick sitta ute fastbundna i varsit koppel.
Sen ringde jag mamma och berättade om allt. Och allt gick bra. Vi hade ändå tur att min syster kom hem efter skolan (även om det inte var så kul för henne)
För tänk om hon hade följt med någon kompis hem? Och jag inte hade märkt något?
Då kanske man inte hade haft hundarna idag eller huset kvar (som vi har) Usch vilken hemsk tanke.

Har ni varit med om att vara nära till någon brand eller t.om varit med om en brand?

Berätta gärna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0