Recension!

ALLT FÖR MIN SYSTER

Handling:

Filmen handlar om Brian och Marge Fitzgerald som har tre barn. Den ena fick sjukdomen leukemi vid 2 års ålder. Hon förväntades att inte överleva, men mot alla odds får hon uppleva sin 16 års dag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna som är den yngsta i familjen som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som vänder upp och ner på familjens liv. Hon vill inte vara donator längre. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldar för att få kontroll över sin egen kropp samtidigt som hon förstår att detta kan leva till sin systers död.

Vad jag tycker:

Jag tycker filmen är otroligt bra. Det är en väldigt "stark" film.
Det är både glädje, sorg och så i filmen .Jag rekomenderar faktist er att se den.

Sen vill jag bara säga att den även finns i bok. Boken kom ut först och jag har för mig att den är verklighetsbaserad. (Om inte annat så finns det säkert folk som har levt såhär i världen) Det är svårt att förstå när man ser den med tanke på att den är så stark.
En av dom bsäta filmerna jag har sett

Jag ger filmen 5 av 5!




(Filmen)




(Bokens omslag)



Kommentarer
Postat av: Marie

Har du läst boken allt för min syster? Handlingen är ganska olik i bokens slut om man jämför med filmens slut... Boken är bättre tycker jag!

Jag älskar författaren Jodi Picoult! Jag har läst nästan alla hennes böcker. Dock finns få på svenska så jag läser dem på engelska. Kan på svenska rekommendera "19 minuter" och "Försvinnanden". Den sistnämnda läste jag på ett par dagar! Tror du kan gilla den!!!



Kram, Marie

2010-09-20 @ 09:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0