Tisdag

Snart är dagen slut och jag mår sådär. Är kvar på sjukhuset. Kollar just nu på So you think you can dance och dricker te. Dom är välidgt duktiga på att dansa. Finast blir det då själva dansen har en betydelse eller berättelse typ . Det är fint!
Jahaja. Hade omläggning halv 9 idag. Omläggningen gick nog bra som vanligt. Dom sa inget annat iallafall. Vart väldigt länge på uppvaket denna gång. Vet inte varför men det gör inget. Det känns mer lungt där på något vis än på avdelningen tycker jag. Varför vet jag inte för det borde ju vara tvärt om. att det känns lugnare på avdelningen och inte på uppvaket med tanke på att man ligger fler och bara har draperier emellan. På avdelningen ligger man ju helt själv. Jaja.
När jag kom till avdelningen kom mamma nästan på direkten. Hon hjälpte mig med att linda. Sen har jag bara kollat på TV och även pratat med en doktor om det onda mellan halsen axeln. Ska på röntgen på torsdag.. Lindrona och stumpen kändes bra fram till kvällen. Då kom det ett tryck ur stumpen och det stället vart varmt och fuktigt. Jag vart livrädd. Åkte alltså inte hem. Jag ville inte. känner miig mer säker här och jag fick stanna. Imorrn ska jag hem. Och innan jag åker så ska man kolla mitt blodvärde och se om det har sjunkit.
Ibland förstår jag mig inte på mig själv. Alltså varför det känns säkrare här. Om det skulle börja blöda så förstärker man bara. Och det hade man ju gjort även om jag hade vart hemma. Alltså man skulle ha gjort likadant som på sjukhuset som hemma. Men det kanske är för att dom har mer koll på en här. Nu menar jag inte att mamma inte har koll på mig hemma för det har hon. Men på nätterna. Hemma sover ju alla men har kan men be dem komma in och kolla stumpen då man sover.  

Jaja nu ska jag fortsätta kolla på TV och dricka upp mitt te. Hade gott mina vänner! Och god natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0