Recension!



Another cindrella story

Handling:

Joey Parker har nyss komit tillbaka från sin värdsturné. Nu har hans skivbolag gjort en tävling så en lycklig student får dansa med honom i hans nästa musikvideo, Natalia Faroush, Joeys exflickvän gör såklart allt för att vinna. När det planeras en bal i skolan bestäms det att Mary ("askungen") inte får gå, hon måste städa Dominiques (styvmamma) rum. Tami, Marys bästa vän hjälper henne så hon kan få gå på balen. Det visar sig att balen dessutom är en maskeradbal, och när Mary börjar dansa med en okänd kille blir det sedan en stor uppståndelse, för den "okända" killen är Joey Parker..

Vad jag tycker:

Jag trodde filmen skulle vara bättre men den var okej att se på. Dock var det lite konstiga scener och lite dåliga idèer på scener tycker jag. Vet inte hur jag ska förklara. Men som tex. en scen dansar hon med Joey på balen. Det är maskerad och hon har en mask som täcker halva ansiktet och man ser hennes långa bruna hår. Sen på skolan försöker han leta efter henne för att han "inte skulle känna igen henne" p.ga dendär masken. Men man såg gott och väl att det var hon. En bra sak med filmen är att den följer det där traditionella som Askungen har. Alltså t.ex att hon måste vara hemma innan midnatt, hon tappar glasskon (som i filmen är en annan grej) os.v.

 

Filmen får två och ett halvt hjärta av fem.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0