:O

Usch läste på nyheterna att en patient har dött av att den fått i sig dropp för fort :S
Vad hemskt!
Den patienten hade tydligen avlidit av att ha fått näringsdropp för fort. (jag får också det näringsdroppet)
Patienten hade fått det på ca en timme. Den ska gå mellan 10-12 timmar om jag förstår det rätt. Jag förstår inte hur man kan ha varit så slarvig med det? .Det är rätt stor skillnad på en timme och tolv timmar ju.

Känns ändå konstigt på något vis att man kan avlida av något sådant. Det visste jag inte. Men somsagt man lär sig något nytt nästan varje dag!

Och imorrn (eller idag då beroende på hur man räknar) :P
Så är det omläggning. Det ska bli så skönt för det är ganska jobbigt med stumpen just nu. Den luktar bakterier, vätskar m.m.. Jag vet det är äkligt! Så det ska bli skönt med fräscht :D

Hoppas bara att dom fixar det bra. Det har vart sådär på sista tiden... Aja men det får jag se imorrn, ska väl inte sitta och oroa mig på det nu.
Natti med er!

Kommentarer
Postat av: Emily

Usch va hemskt!! Ja sjukan har ju aldrig varit speciellt bra på att hålla koll på saker och ting.. Hoppas det går super för dig med omläggningen gumman håller tummarna :)

2009-07-06 @ 01:25:39
URL: http://flickanems.blogg.se/
Postat av: v

Jag fick också i mig dropp för fort, tror jag fick i mig en påse på typ 50 min för att dom inte kollade droppet när jag hade varit nere på IVA och skulle till avdelningen.

Men det ända som hände var att jag fick pissa typ var tionde minut och sen fick jag inte dropp på ett dygn.

2010-09-11 @ 11:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0