....

Vilken tråkig dag det har vart hittills..
Hade omläggning vid 07.45. Körde dit i säng ensam med 2 sköterskor som puttar. Fick vänta ett tag på att få komma in i operationssalen.
Tydligen blödde jag lite under omläggningen (ur mina sår).
Efteråt så tog dom blod värde på mig och det visade att mitt Hb (som det heter) låg på 73.
Det hade alltså inte gått upp heller så mycket sen jag fick blod igår. Och det vart jag ledsen över. Gillar nämligen inte att få blod.
 
Så väl inne på rummet igen så sov jag ett tag och mamma satt vid min dator. Sen har jag nu fått min blodpåse till.

Nu är jag ganska irriterad. Har en näringsdropp som jag eftersom jag fastar (så att man får näring i sig ändå fast via droppet) Nu ville jag ha bort det och käka en måltid istället med det går dom inte med på nu fast jag har gjort så förut ett antal gånger. Blir så himla irriterad på det. Jag får ju näringsdroppet för att jag inte fått äta men om jag äter en måltid så har jag ju fått i mig mat och då behöver man ju inte droppet? Det är vl trors allt bättre att man äter? Eller har jag fel?!
.Det är bara lunchen jag har missat och den mängden jag har fått i droppet så kan man ju lika gärna säga att jag har fått min lunch.
Men frukosten då kanske ni undrar?
Ja den kan man "hoppa" över för frukosten äter jag ändå aldrig.  Vart kanske lite snurrigt skrivet nu men det struntar jag i.
Så nu har jag legat här i sängen hela dagen med ett tickande dropp


Vilken dag gillar verkligen inte dropp. Vet inte verför men förmodligen är det för att ifall man vill gå upp, då är droppet i vägen...


Hoppas den bli bättre till kvällen då


Kommentarer
Postat av: Johannah

Usch nej, det där lät inte roligt. Och det där med att ha kvar droppet när du får börja äta, där förstår jag inte hur sköterskorna tänker? Eller om det är en läkare som bestämt, vilket som. Hoppas du blir bättre snart, riktigt snart! (:

2009-07-10 @ 00:50:01
URL: http://joseeneriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0