En liten tanke + åsikt



Om alkohol och dricka sig full.

Jag har kollat runt på många olika bloggar och ofta så ser man att dom ska ut och dricka/supa sig fulla. Har även läst om folk som har berättat att dom är onyktra och bakfulla m.m när dom skriver inlägg. (går inte in på namn)
Många av dem är ju mindre åringar. Okej även äldre dricker ju sig fulla och så. Men somsagt tycker folk börjar så tidigt nu för tiden med alkohol och tobak.
Tror man att man är cool för att man röker eller sitter med en öl eller cider burk i handen? Men äreligt så tycker jag det är coolare att våga säga nej när man är såpass ung.

Och självklart har det hänt att jag har druckit men jag har hållt mig till en burk och skulle aldrig vilja dricka mig full och må skit dagen efter. ALDRIG!
Jag har ärligt alrig testat på och röka,snusa eller något sådant även om jag har umgåtts med vänner som har gjort sådant.
Jag antar att mycket handlar om grupptryck när man är såpass ung och folk är väl rädda för att bli kallad: fegis, tönt eller vad man nu kan komma på.
Nu tycker jag självklart inte att ni är dumma i huvudet som röker och dricker men jag tycker ni borde fundera på vad ni frår ut genom att röka och dricka stora mängder. Det är så mycket som kan hända ifall det går för långt med sånt och det är verkligen jätte farligt. Vill ni riskera det?

Själv så skulle jag aldrig vilja riskera det. Man kan ha kul utan eller med små mängder alkohol.
Det var allt från mig.

Kommentera gärna om ni har åsikter


Kommentarer
Postat av: Purpletouch

Bra skrivet :)

//Purple

2009-08-03 @ 01:02:20
Postat av: Emily

kände mig lite träffad där hahaha

2009-08-03 @ 22:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0