God kväll på er!

Hejsan och god kväll!
Jag är helt slut i kroppen, min dag har varit lång. Började med att jag blev väckt runt 09:00 av att assistenten började jobba. Men jag halvsov vidare en liten stund till.
Käkade lite frukost och skulle sen fixa stumpen. Såg då att det hade börjar blödigt typ i ljumsken och jag vart ju lite rädd. Blodfläcken var verkligen jätte liten men det spelar tyvärr ingen roll. Jag blir rädd åndå... Det är jätte jobbigt!
Mamma kom in och hjälpte mig och assistenten. Hon ringde in till avdelningen och sa att jag kommer in med ambulans transport så snabbt det går. Det var av lite andra orsaker också som jag inte vill ta upp här men absolut inget akut. Får dom på samtrafik reda på att det har blödigt lite så vill dom helst inte att jag åker med dem eftersom man inte vet om det tänker blöda mer eller inte. I en ambulans sitter det alltid någon med en.
Mellan 11:30-12:00 kom ambulansen och jag fick hjälp direkt och då började det att blöda mer. Jag vart ju mer rädd dessutom. Vi skyndade oss ut till bilen och valde att åka till akuten istället, för dom vill att jag ska ta mig via akuten först innan jag flyttas vidare till avdelningen då det blöder mer.
Kom till akuten och möttes upp av två kärlkirurger. Den ena blir typ sur på mig och säger att detta inte är något akut och det är något vi ska kunna klara hemma.
Men det är inte alltid så lätt med få händer. På akuten är dom ju alltid fler när man kommer. Som idag var det upp till 6 personer där. Tyckte det var väldigt otrevligt sagt. 
Han vet inte alls hur vi har det hemma och hur vi gör så han borde inte säga något om det!
Båda kirurgerna hjälpte till att linda tryck och sen fick jag fara vidare till avdelningen.
 
 
Mamma blev sur när jag berättade om vad kirurgen på akuten sa och berättade till den bästa läkaren här och tyckte att den ena kirurgen kunde hålla sig borta ifrån mig ett tag. Det är inte första gången han är och hackar på mig sådär.. Det är jobbigt och det gör mig ledsen!
Efter den stunden till akuten var jag helt slut men jag hade ont, var rädd och hade svårt att koppla av. Blir dessutom irriterad på mig själv. Jag glömmer alltid det där kortet man har vid sjukvård (mitt fall akuten och tandvård) som man ska stämpla på och skriva kostnaden på. Så jag får hela tiden betala. Hade säkert annars kommit upp i högkostandsskyddet om jag inte skulle glömma den hela tiden.. Aja.. Så kan det väl gå..
Väl på avdelningen så har jag inte gjort så mycket kollat på TV och försökt slappna av. Mitt HB låg på 91 så det kan inte alls ha blödit mycket tack och lov! I måndags låg det på 95. Slipper alltså blod igen! Shululu!
 
Vid 17:00 kom "U" från Olivia igen och vi fortsatte vårat möte som vi hade i måndags men vi hann inte ta upp allt då. Så därför vart det lite mer möte. Mamma var med denna gång och det kändes bra. "U" från Olivia är en jätte bra person. Hon förstår så mycket och vill att allt ska funka väl hemma. Det är en toppen bra person!
Efter mötet så har jag typ bara duschat och nu sitter jag vid datorn. Tänkte nog kolla på Svenska Hollywoodfruar från i tisdags snart och även be om något att äta.
Avslutar detta långa inlägg med en bild som togs hemma av assistenten. Så är det faktiskt ibland med mig och katterna.
 
PS! Du som skrev kommentaren och tipsade om Solsidan och Vänner som tidsfördriv. Tack för din fina kommentar! Jag råkade trycka fel när jag skulle publicera kommentaren och misstänker nu att jag råkade radera den. Skriv gärna någon rad med din bloggadress så man får kika på din blogg! Hihi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0