Västerås kulturnatt!

Ganska så nyligen hemkommen från stan och en eftermiddag på Västerås kulturnatta. 
Jag åkte ner med mamma och bror, strax efter 15:00 då det fortfarande var relativt lugnt på stan. 
Vi började med att gå in på Clas Olsson där jag behövde köpa en golvfläkt till mitt rum på sjukhuset. 
Av någon konstig anledning har min dåvarande fläkt lyckats gått av mitt itu så det blev två delar av det. 
Så en ny har nu inhandlats som jag ska försöka frakta med i taxin på måndag. Där efter gick vi till Expectrum där man fick prova på att pyssla lite lätt med lysdioder och batteri som man skulle koppla ihop. Det var något som var kostnadsfritt! 




Jag tog en rosa lysdiod och mamma en blå till bror. Dock är lampan så liten så den lyser bara upp typ halva "hänget" hehe! 

Men det var ett roligt förösk att greja med och få ihop. 
Vi promenerade sedan mot Culturtorget för där var det också nå pyssel. Men vi kände att vi inte kommer hitta dit, så vi vände och gick till någon utställning snabbt (mest för att komma undan regnskuren som kom) 




Där efter gick vi vidare mot Hemmakväll för att handla godis istället. Haha! Men det var för att dryga ut tiden lite innan vi skulle käka. 
Att ta in en godis galen 3årig kille (lillebror) in på ett ställe som Hemmakväll. Kan jag lova er, var ett projekt i sig. Oj vad man fick ha koll på honom så han inte gick och plockade på allt. Fick upprepa ofta: "Inte ta, man måste köpa först". 
Haha!

Vi bestämde oss sedan för att det skulle bli käk inne på Subway. Tog en hel subway smörgås som jag delade med mamma. Jätte gott! 


Efter Subway gick mamma och bror till bilen för att åka hem, så dem är hemma lite före mig och jag promenixa till Ica skrapan för att köpa kattmat och lite gott att dricka. Men det jag ville ha fanns inte så fick bli kattmat och någon äppel dryck från Ica. Sedan var det bara 10-15 minuter kvar innan taxin skulle komma så jag gick ut för att vänta lite.
Tack och lov fick jag åka hela vägen hem. Nu är jag hemma men trött. 
Det är det värt! (kanske sover gott inatt då? Hihi) 

Nej men nu ska jag snart spola kateter. Och se på Spring, som börjar snart, om någon minut. 
Avslutar med en bild på en orkester nere på stan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0