Min torsdag i rader..

Jag har precis ätit kvällsfika nu innan jag ska fasta vid tolvsnåret. Blev lite smått och gott som frukt, grönsaker och smörgåsrån. Till det en kopp té. 
 
Nu tänkte jag att jag kan skriva om min lilla torsdag. Jag vaknade strax efter 10:00 av att mamma öppnade fönstret för att släppa in lite ny luft i rummet. Låg sedan och slumrade om till och från fram till klockan 11:00 av att mamma kom in igen och frågade om assistenten skulle hämta ut mediciner idag. 
Ja assistenten hämtar ut medicner och köper smörgås till mig från ett bageri.  Det blev en smörgås med kycklingröra i curry. Ibland är det gott att lyxa till frukosten, eller vad säger ni?
 
Därefter kollade vi till stumpen om något behövde göras med den. Som att linda eller förstärka lite. Tack och lov hade det inte vätskat egenom så mycket så det var riktigt skönt!  Det gick fort att greja med stumpen idag. Önskar att det kunde vara så jämt! 
Jag har provat en ny dyna på såren som enlilgt doktorerna ska suga upp ännu mer än dem andra dynor jag enbart haft förut. Den dynan har jag nu provat i en vecka tror jag, sedan ska jag utvärdera vad jag tycker om den. Men jag tror ärligt den funkar ganska bra. Vilket är jätte kul, om det skulle vara så att man hittat något som fungerar relativt bra. 
Läkarn sa att denna dyna jag har på, kan suga upp till några liter vätska. Helt otroligt med andra ord! 
 
Borstade sedan tänder, håret och spolade katetern. Sedan kom taxin och det var dags att åka till sjukhuset. När jag kom fram hit så tog man prover ganska så direkt. Sedan drog jag till huvudentrén för att ta ut pengar till helgen. Det är marknad då här i Västerås som jag ska försöka åka till på lördag tillsammans med min assistent. 
Och det är ju alltid bra att ha kontant. Även om kortbetalning (samt swish) blir vanligare och vanligare så tar ju inte alla dem möjligheterna till betalning.
 
Eftersom jag ändå var där i huvudentrén så passade jag även på att ta kiosken och Apoteket. Så nu är det fixat! Drog tillbaka till avdelningen där det var dags för middag, och efter det duschdags.
Nu under kvällen började min puls/hjärta bli snabbare och det har ännu inte gett med sig. Har tagit EKG två gånger under kvällen. Och pulsen ligger på runt 110 slag i minuten. Så det slår (tack och lov) inte så super fort som det kan göra emellanåt, dvs 120-140 i minuten. Så det är skönt att jag inte är jätte påverkad mer än att jag känner att dte går lite snabbare.
Medicinläkaren är iallafall kontaktad och skulle väl komma någon gång under natten. Får se om något behöver åtgärdas innan jag ska på omläggning. Risken är ju att dem nekar där på operation  Vilket jag inte hoppas...
 
Nu ska jag kika på 100code som började idag på kanal 5. Eftersom sjukhuset inte har 5an som kanal så får jag se senare på play. Någon som sätt säsongspremiären? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0