Hemma! ( + lite kort om gårdagen )

Bloggade aldrig igår. Hade det ganska tufft under kvällen och natten till fredagen. Av olika anledningar. 
Det hela började först med att jag slapp att få blod. "Men det är ju bra?" Kanske ni tänker. Jo det är det förstås, men mitt värde låg precis ovanför gränsen för blod, gränsen är mellan 80-85 så får jag en påse blod. Och under 80 så får jag två påsar. Mitt värde låg på 86. 
Det som gjorde mig irriterad var att risken är ganska stor, att det tas ett nytt blodvärde på uppvaket efter omläggning och värdet då är ännu lägre. Det skulle ha slutat med att jag får blod då. Och måste "kriga" för att få droppet avbrutet för att kunna åka hem som vanligt fredag kväll efter omläggning. 
Jag tänkte bara efter tidigare erfarenheter och händelser.. Och blev orolig pga det. Vägrar stanna kvar på sjukhuset ytterligare en gång extra.
Under kvällen igår började även hjärtat spöka genom att slå snabbare. Medicin läkaren kontaktades och EKG togs vid olika omgångar under kvällen och fram till midnatt. Och öven en gång under natten. Då det t.om hade ökat ytterligare i hastighet. 
Läkaren kollade på EKG svaren och jag fick en tablett som han tyckte jag skulle ta. Läkaren menade på att hjärtkurvan såg annorlunda ut mot vanligtvis (det var tydligen något possetivt?) så därför trodde han inte att medicinen jag brukar få intravenöst som stoppar hjärtat skulle hjälpa. 
Det blev jag ju också orolig över eftersom jag har narkos och omläggning som väntar på morgonen. Även om medicinläkaren tycker det ser okej ut, så är det ju inte säkert narkosläkaren går med på det. Risken var ju att jag skulle bli nekad om hjärtat inte saktar ner själv. Det gjorde mig jätte orolig, arg och irriterad. 
Sedan lyckades jag trots irritation och oro att somna.

När jag vaknade på morgonen så var det första jag gjorde. Känna efter hur hjärtat slog. Haha! 
Men vad tusan, jag vill verkligen inte bli nekad! Men vet ni vad? Till min förvåning slog hjärtat okej. Det var jätte skönt. Så jag kunde åka till operation för min omläggning på morgonen. Var så otroligt lättad!
Men jag förstår inte varför jag har hjärtklappning var och varannan dag nu för tiden? Tycker läkarna borde se över mina mediciner mot hjärtat. Tar Bisoprolol som är betablockerare för hjärtat. Men uppenbarligen hjälper den ju inte sådär jätte bra, kan jag tycka? 
Kanske borde prova större dos, eller byta till något annat? 
Nu är jag ju inte läkare men jag hoppas dem funderar på detta om det finns något annan medicinering man kan prova. Att ha hjärtklappning så ofta kan ju inte heller vara bra i slutändan, även om jag inte är så jätte påverkad av det.

Nåja. Vid 20:00 åkte jag hem som vanligt. Tack och lov tog dem inget blodvärde på uppvaket. 
det som började illa igår (torsdag) slutade riktigt bra ändå till slut idag. 
Nu är jag hemma och ska ta helg. Så skönt!! 

Titta vad som fanns hemma. Mums! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0