Pixelhobby!

Jag har precis pixlat klart min allra första pixelbild någonsin. 
Resultatet:
 

Vad är Pixelhobby kanske ni undrar?
Det är väldigt likt när man lägger pärlplatta. Men man använder som små fyrkanter som man bygger upp bilden med och fäster på en pixel platta. Man stryker alltså inte med strykjärn sedan för att det ska smälta ihop som man gör med pärplatta. 
Det är det som skiljer. 
 



Just det set:et jag hade, då följer man mall som man får till på ett papper. 
 

På mallen är det fyrkanter, cirklar, kryss och trianglar som är olika färger, man bygger efter. 
Vid sidan om mallen (se inringade i bilden nedan) ser man vilken nyans som är t.ex fyrkant i mallen. 
 

Alla färger har ett nummer nämligen.
 

Sedan bygger man bara på genom att följa mallen. 
 
 
Jag kontrollerade även så det blev rätt genom att sätta pixelplattan över själva mallen. Då ser man om dem ligger rätt eftersom man ser mallen igenom.
På mitt papper fanns tre olika mallar till samma bild. Färgerna är lite uppdelade med 4st färger per mall. Blir så mycket färger att hålla reda på annars. 
 
Detta är verkligen något jag tipsar om. Det var jätte kul och jag tror det passar dem flesta åldrar. 
För yngre finns nämligen mindre basplattor och det finns även basplattor son klarar pixelfyrkanter i storlek XL. Det blir inte lika pilligt.
Vill man ha svårare så kan man sätta ihop fler basplattor till en större bild. Till exempel porträtter. 
 
Kika in pixelhobby.se. Finns även på Facebook med samma namn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0