Egengjord rosett till paket.

Slog in ett paket till en vän idag. Kom på att jag inte hade rosett hemma att sätta på så jag knåpade ihop ett eget av vanligt paketsnöre.
Ska försöka förklara hur jag gjorde.

Resultatet:

Dessa bitar behövs. Jag måttade med ögonmått men det är ungefärlig längd på bitarna.


Hade även en häftapparat och vanlig genomskinlig tejp. Men de går säkert att fästa på annat vis, men jag tyckte det var smidigt!
Alla bitar förutom den minsta på 8cm gör man såhär med.
Jag fäste sedan med lite tejp.  


Sedan bygger man på rosetten efter smak och tycke. Se resultat bilden men bortse från den sista lilla biten i mitten för den satte jag på senare. 
Häfta sedan så alla hålls ihop. 
OBS! Kan vara lite trixigt att få in häftapparaten till mitten men jag lyckades.
När du sedan har häftat ihop alla förutom den lilla biten så tar man den och gör till en rund ring. Fäst sedan med lite tejp.


Sedan tejpar man bara fast den i mitten på rosetten över häftstiftet så man döljer den. 

KLAR!! Nu behöver man inte köpa rosetter längre. Man kan göra egna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0