Omläggningen idag,

Omläggningen idag blev jobbig för mig. Jag var uppe på operation  klockan 07:35, vilket är extremt tidigt. Men samtidigt är det otroligt skönt att få det gjort, än att ligga och vänta till efter lunch på tisdagarna som jag gjorde förut.
Visst jag har egentligen inget problem med att vänta, men har man (iallafall för det mesta) ont, det är dyngsurt och svullet från benstumpen så blir det en pina med väntan..

Nog om det. En stund senare då dem var klara, vaknade jag upp i operationssalen och Hade väldigt ont.
Så fick start smärtsillande intravenöst. Tror jag fick Ketalar som är en av dem allra starkaste smärtstillande. Den får mig att bli relativt snurrig i huvudet, känns som jag är fjäder lätt och få lite svår kontroll över kroppen min. Skumt är det, men jag hade inte ont iallafall. Jag kördes vidare till uppvaket där jag låg till ungefär tre-fyra tiden. Under dem timmarna fick jag smärtstillande (men en annan) lugnande och så sov jag på det. Till och från. 
Dem tog även blodprov för det hade blödit på omläggningen. Uppskattningsvis 150ml och mitt blodvärde var något lågt så en påse blod fick jag. 

På avdelningen fick jag sedan smärtsillande med. Först tablettform men det hjälpte inte så bra. Och så fick jag Ketogan som är liknande morfin. Det hjälpte lite mer, och jag somnade sedan och sov fram till mamma ringde på telefonen.
Middagen kom sedan in som jag nu käkar, men jag är så trött!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0